waarom trilt mijn hand af en toe als ik een tas heb gedragen en wat kan ik er aan doen om hem stil te krijgen ?

Als ik bij de winkel ben geweest en terug naar huis loop met een tas in mijn hand (nog geen 5 minuten lopen en de tassen zijn nooit echt zwaar) en later mijn hand thuis laat rusten op de leuning van bv de bank dan begint die vaak ineens te trillen dat is heel irritand
Weet iemand hoe dit komt en wat ik eraan kan doen

Toegevoegd na 16 uur:
Bedankt dat jullie al zo goed hebben meegedacht
Ik had net weer het zelfde probleem toen ik naar de container ging met het afval
Heb net dus ook even rust genomen en ook vaker van hand gewisseld met dragen
Over die training weet iemand toevallig een goede methode om het te trainen ??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7K

Het beste antwoord

Je hebt dan de draagspieren ( de "dichtknijpers", zeg maar)van je handen steeds in aangespannen stand gehad, waardoor er geen uitwisseling is geweest van voedingsstoffen en afvalstoffen. Die spier gaat dus werken met wat hij in zich heeft op het moment dat je hem aanspant. Als je klaar bent met dragen, kan de spier ontspannen en komt de doorbloeding weer op gang, en dat voel je dat als tintelen en evt, zoals in jouw geval, door trillen van die spier.
Turners, die aan de stilhangende ringen die oefeningen doen met gehoekte heupen, en dan hun armen spreiden hebben daar ook meer last van dan bijv een oefening aan de rekstok of de ongelijke brug - daarbij pakken ze steeds om, waardoor die spieren afwisselend ontspannen en weer gespannen worden.
Inderdaad is het vaak oefenen van een spier te werken zonder ontspanning tussendoor de enige oplossing om het tegen te gaan.

Toegevoegd na 15 uur:
Je vroeg nu, hoe je dit kunt trainen: je hebt er echte hulpstukken voor, die als een grote wasknijper dichtgeknepen moeten worden (geen idee hoe ze heten!)
Maar een tennisbal die je probeert in elkaar te knijpen doet het net zo goed!, of een iets kleinere bal, als je handen te klein zijn om eromheen gevouwen te worden.
Maar als je het al hebt van het vuil buiten zetten, is dat wel een beetje érg snel, hoor - als je toch eens een keertje bij de huisarts bent, zou ik het er even over hebben, als ik jou was. Het zou nl. kunnen, dat er een zenuw een beetje klem zit in het tunneltje in je pols - hebben heel veel vrouwen last van. (Officieel heet het "carpaal tunnel syndroom"), dat geeft tintelingen en gevoelloosheid in je vingers , maar geen trillen, dus vraag hem/haar er even naar, als je hem/haar spreekt.
En intussen lekker bal-knijpen bij de tv....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

wat vaker sjouwen. Je hebt ongetrainde spieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan betekenen dat je dan een tekort aan vitamine b hebt. MAar het meest voor de hand liggende is dat je je spier teveel hebt aangespannen. Wissel af met de tas of train wat meer op je spier sterker te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
overbelasting, probeer hem tussendoor ook regelmatig af te wisselen met je andere hand. wat er aan te doen is wee ik verder niet, maar het lijkt me niet het einde van de wereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lichaam is heel slim. De spieren zijn inderdaad te veel belast. Het trillen (schudden) is een methode van de spieren om zich lost te rukken.
Het beste wat je kan doen is om even stil te staan bij het trillen. Bedenk ook dat het juist goed is en wees er blij mee dat het gebeurd. Geef een ok aan het lichaam om dit te kunnen herstellen.

Wanneer je dit niet doet, geef je het lichaam een niet ok. Hierop zal je lichaam ook uiteindelijk reageren om dit niet meer te gaan doen. Gevolg is dat je handen, polsen en armen alleen maar vast komen te zitten. Met RSI, artrose of andere kwalen tot gevolg.

Het lichaam is slim en vol zelfherstellend vermogen. Echter de geest stuurt het lichaam. In positief en negatief.