Je kan het proberen.

Laat je in ieder geval geen false hoop aanpraten. Fybromyalgie is een feit, helpt het wel, dan helpt het... helpt het niet, wees niet teleurgesteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fybromyalgie is feit? De oorzaak is nog geen eens bekend (of in ieder geval niet zeker), dus een feit zou ik het niet durven noemen. Wel een naam voor een combinatie van klachten. Verder trouwens een + voor je antwoord.
Laatste strohalm....je zegt het al....
Als het om joú gaat, pak je elke kans. Zo menselijk, Zo logisch. Elke mogelijkheid geeft je hoop. En hoop, dat heb je nodig om niet op te geven.

Joúw lijf, joúw beslissing. Doen, omdat je later niemand en jezelf ook niet kunt verwijten dat je die mogelijkheid niet hebt benut. Maar wel met het besef dat àlles winst is, àls er winst is.....

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je probeert echt alles dus pak ook een laatste strohalm. Heb je het al eens bij een echt goede acupuncturist geprobeerd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor homeopathie geldt mijn inziens "baat het niet dan schaadt het niet"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb goede ervaringen met homeopathie, maar het is zeker geen wondergebeuren dat alles oplost. Je kunt het zeker proberen, allicht dat je er wijzer van wordt. Maar zoek wel een goede! Liefst een echte arts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het U.M.C. (Utrecht) kunnen ze precies de plaatsen duiden waar de Fybromyalgie zit. Ze geven daar zinvolle medicatie en aanvullende mogelijkheden om de pijn de baas te blijven.

Zwemmen in warm water is heel pijnverlichtend. Mijn schoonzusje kreeg van de specialist de hint, een hond te kopen, waarmee ze vaak en veel lange wandelingen moest maken in de vrije natuur.

Fybromyalgie komt het meest voor bij gestresste mensen, waardoor vroeger wel gezegd werd, dat het tussen de oren zat. Kan je nu de stress te lijf gaan, dan verdwijnen de meeste pijnen. Het lichaam is relaxter en de pijn valt gedeeltelijk weg.

Het kan dus best zijn, dat een homeopatisch arts op het gebied van ontspanning veel voor je betekenen kan.

(Mijn schoonzusje kon na een half jaar van ontspannen wandelen en zwemmen weer een baan van 20 uur aan. Inmiddels heeft ze haar tweede hond.)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je! Kun je daar zo terecht in het UMC ?
Ivana
13 jaar geleden
Vraag een verwijzing van je huisarts voor het Utrechts Medisch Centrum (UMC).
Mijn ervaringen met homeopathie zijn wisselend. Het middel moet precies bij jóu passen en het kan daarom lastig zijn het juiste te vinden.
Een middel waar ik (flinke bekkeninstabiliteit en een slecht werkende spierreflex) veel baat bij heb is BSR, Body Stress Release. Dit is een manuele methode die klemzittende zenuwen vrij weet te krijgen, waardoor pijn afneemt en bewegingsmogelijkheden toenemen. Schijnt ook goed te helpen bij FM.
Succes!