Is het waar dat je in je leven zo'n 8 spinnen in je slaap opeet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Mijn ervaring is dat spinnen mensen mijden. Ze laten zich wel eens boven je hoofd zakken, maar zodra ze in de gaten krijgen dat ze op iets warms gaan landen gaan ze onmiddellijk weer terug om elders opnieuw hun geluk te beproeven. Het is dus echt een broodjeaapverhaal.

Ze zeggen het, en er zit ook wel iets plausibels in het verhaal, maar ik heb onlangs vernomen dat het een broodje aap is. Ook in je slaap werk je ongewenste hapjes uit je mond. Bij experimenten blijkt zelfs dat mensen er 99 vande 100 keer wakker van worden als je iets piepkleins in hun mond of neus laat kruipen. Overigens ging het niet zozeer om spinnen maar om insecten in het algemeen, die in je slaap je mond in zouden kruipen. Jammer genoeg is het niet waar, want het was altijd wel leuk om mensen mee te shockeren. (De voorkeur aan de waarheid boven leuke feitjes geven kost helaas wel eens een goed verhaal ;-) ) Zie ook hier : http://www.goeievraag.nl/vraag/eet-insecten-slaap-broodje-aap.1611

Ik griezel als ik er aan denk..maar het kan best. We eten ook (zonder het te weten) talloze insekten (zegt men) die we inademen en die lekker in onze bloemkool, andijvie, spruitjes e.d. zijn blijven zitten. pasgeleden plofte er een spin naast me op mijn hoofdkussen. Gezien mijn niet meer prille leeftijd kom ik doorgaans in etappes het bed uit...maar op dat moment was is sneller dan in mijn beste jaren... En afgelopen nacht zag ik tijdens het lezen (doe ik altijd in bed) telkens een bewegend schaduwttje tussen de letters... nadere inspectie bracht me bij een spinnetje dat zich in een naad van de halogeenlamp verstopte en en zich daar telkens even uit losmaakte om een soort draaddans uit te voeren. Stel: je slaapt. En met de mond open..Dan is het echt wel denkbaar dat.... Spinnen kruipen nu eenmaal graag in holtes en spleten (tussen de tanden, onder de tong... En beweging in de mond leidt op zich weer makkelijk tot de slikreflex... Misschien zijn het er wel 28....!

De meningen lopen uiteen van 3 tot 5 spinnen in je leven tot een broodje-aap verhaal. Kijk naar onderstaande lint en oordeel zelf. Toegevoegd na 7 minuten: lint = link

Bronnen:
http://www.goeievraag.nl/vraag/spinnen-eten.29915

Ik heb 's morgens wel eens een mug uitgesnoten. Ik sta er dus niet van te kijken als er eventueel ook iets in je mond verdwijnt.

Bronnen:
Eigen ervaring

De meeste spinnen zullen zich snel uit de voeten maken als ze op je huid landen, omdat de temperatuur van de mensenhuid voor de meeste spinnen onaangenaam warm is. "Op internet circuleren berichten dat een mens een bepaald aantal spinnen per jaar gedurende de nachtrust 'opeet', wat overigens een broodjeaapverhaal is; de mensenhuid is voor de gevoelige poten te warm om op te lopen. Bovendien is het onwaarschijnlijk dat een sprieterig en harig dier als een spin de slokdarm kan binnendringen zonder dat men sterk geprikkeld wordt en tevens voelt een spin zich niet thuis in een warme en waterige omgeving en zal deze vermijden. " http://nl.wikipedia.org/wiki/Spinnen_%28dieren%29

Dat zal misschien wel het gemiddelde zijn over de gehele wereld en in 1 leven. In NL lijkt me het een beetje veel, maar als je elders woont of op vakantie gaat... Bij beeld in de 3e wereld zie je vaak kinderen welke omgeven worden door vliegen. In NL zouden we dan allang helemaal in paniek zijn als een vlieg maar bij je blijft en op je land. Maar daar niet hoor, geen krimp.

Ja, dat klopt helemaal..soms zelfs nog méér! Nee hoor, dat is grote onzin. Bekijk het eens vanuit het standpunt van de spin. Je denkt toch niet dat zo'n spinnetje zich laat op(v)reten door een mens die, als hij/zij al de kaken kauwend beweegt, hij/zij dat zeer traag doet. Niets van waar dus..maar als je desondanks trek mocht hebben..eet smakelijk dan maar.. Groet, Ton

Lijkt mij een kletsverhaal. Als het erop aan komt zijn spinnen net zo bang voor mensen als andersom, dus ze kruipen heus niet vrijwillig in je mond of neus. En ik geef toe dat ik zelf ook griezel van een spin, dus ik zorg er wel voor dat er so-wie-so geen één in mijn slaapkamer zit. Dan weet ik zeker dat ik hem ook niet opeet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100