Gewoon nee zeggen, als ze echte vrienden zijn zullen ze je wensen respecteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1, simple as can be!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het blijft wel theoretisch. Druk van je vrienden kan heel groot zijn als je 14 bent. Wees sterk, je komt er wel uit!
misschien kun je er ook bij zeggen waarom je nee zegt:
Als ze met je in het reuzenrad wilt en jij hebt hoogtevrees,zal ze dat eerder begrijpen dan wanneer je geen reden geeft, Dan denkt ze dat je niet met haar erin wilt

Toegevoegd na 2 minuten:
dit geldt ook voor andere zaken he (zie nu dat het niet om vriend-vriendin gaat.
Als ze vraagt of je haar nieuwe schoenen leuk vindt en het antwoord is" Nee" dan mag je het wel enigszins verzachten, dat is een leugentje om bestwil
anneliez
13 jaar geleden
Dat ligter natuurlijk wel aan op welke vraag je nee moet kunnen zeggen. Maar als jouw nee redelijk is en jouw vriendin een echte vriendin, moet dat kunnen,zonder dat er 1 van jullie beiden boos wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
''Nee, sorry.''

Wanneer ze echt van je houdt zal ze dit gewoon respecteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eens komt er een moment dat je toch nee moet zeggen. Dan denk je: "had ik maar eerder NEE gezegd!" Maar het is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan maar op den duur heb je daar zelf profijt van. Wees assertief en leer nee te zeggen. Je ware vrienden zullen ook jouw 'NEE' waarderen.