Assertiviteitscursus.
13 jaar geleden
Veel mensen zien dat als een negatief ding. Ik zie me zelf als een `spontaan’ mens, maar zie daar ook vaak een vervelende kant van, waarbij ik geen rekening houd met een ander. (op gespreksniveau)

Ik zie verlegen mensen als geduldige types die een ander de kans willen geven om zich te uiten. Soms zorgen ze daardoor dat ze zichzelf vergeten. Waar je dus op moet letten is als je jezelf getriggerd voelt te reageren: (ben je het dus niet eens met iets, of zien mensen het echt verkeerd) twijfel dan niet om te reageren.

Ik ben soms jaloers op die bescheidenheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is mij gelukt door te gaan lezen. En dan helemaal geen boeken die speciaal over verlegenheid gaan, maar boeken die je meer inzicht geven over hoe de wereld werkt.

Toegevoegd na 1 minuut:
verlegenheid is vooral onwetendheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga ieder keer een winkel binnen en vraag een medewerkster om informatie van een product en naar verloop van tijd merk je dat je veel meer gaat vragen .
En zo kom je langzaam van je verlegenheid af .
succes ermee .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet het NIET MEER VERLEGEN PAKKET downloaden. Via de bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door met kleine stapjes te beginnen.

Dit is daar één van. Ik weet niet of dit bij jou gaat werken en ik dacht in het begin ook van niet, maar uiteindelijk heeft het me enorm geholpen. Probeer wanneer je op de fiets zit of door de stad loopt mensen aan te kijken die je tegen komt. Maakt niet uit of je ze niet kent! De eerste keer is het misschien eng of mensen kijken jou ook heel lang aan, maar dat is een kwestie van volhouden. En t is totaal niet raar, want heel veel mensen doen dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verlegen mensen willen graag in de schaduw staan. Ze willen 'onzichtbaar' zijn. Dat is een veilige omgeving en zullen ze niet vaak 'aangevallen' worden.

Totdat men erachter komt en dan het met pesten vervelend worden.

Maar ga eens bij jezelf na waarom je graag op de achtergrond wilt blijven, onzichtbaar?
Misschien heb je een hele dominante vader of moeder en heb je dit geleerd in je kindzijn.

Je kunt jezelf herprogrammeren. Door te blijven zeggen: Ik wil gezien worden, ik mag er zijn, er zijn geen uiterlijkheden die me tegenhouden. Ik mag er zijn zoals ik zelf ben en wil zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verlegenheid is het gevolg van onzekerheid. Dus als je je onzekerheid hebt overwonnen, word je vanzelf een stuk minder verlegen.

Maar hoe overwin je dan je onzekerheid, hè..

Onzekerheid kun je overwinnen door b.v. te gaan studeren. Immers door studie krijg je zelfvertrouwen en waar zelfvertrouwen zit..is geen plaats voor onzekerheid.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
www.kanjertraining.nl