Ik zag laatst bij een tv - programma dat iemand bewusteloos werd geknepen. Welk plekje is dat? En hoe krijg je dat voor elkaar?

Altijd handig om te weten in geval van nood!! ;-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (5)

Je zag waarschijnlijk dat ze vlak bij de hals knepen. Als je bij jezelf voelt recht en links van de hals aan de voorkant dan voel je je sleutelbeen, een soort bakje, ze noemen het ook wel eens het zeepbakje, daarin druk je met je duim en de vingers leg je over de spieren richting rug en dan knijpen. Dan druk je dus op de monnikskapspier.
Dit is geen prettig gevoel en als je niet bewusteloos bent reageer je daar direct op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oei, daar zijn een hoop plekken voor. leer je bij kung fu, o.a (ook bij andere vechtsporten).
maar je moet zoiets wel goed kunnen, anders dan doe je iets verkeerd met vervelende gevolgen.
en als je echt in nood bent, dan is die persoon(lijkt mij) niet van plan om te wachten tot je hebt geknepen (stilstaand, en onoplettend).

maar toch nog ff een antwoord op de vraag. je kan iemand idd op zijn schouder knijpen. daar zit een soort kuiltje. maar of je daar bewusteloos van raakt.

je kan beter wegrennen:P, veiliger voor iedereen.

hieronder een wiki-site. met wat dingen. dit soort dingen leer je bij over het algemeen Oosterse vechtsporten.

Toegevoegd na 2 minuten:
ah, nog een website.
http://www.shaolin-roermond.nl/stijlendieren.html
en dan bij de bidsprinkhaan. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt met een bepaalde greep een zenuw in de hals blokkeren waardoor iemand wegraakt.
En dat kun je niet zomaar zelf even proberen - dat zijn dingen die je onder begeleiding kunt leren bij sommige zelfverdedigingscursussen.
Ik kan dus prompt niet meer op de naam komen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is leuk ,maar in een situatie waar je belager weet wat hij/zij gaat doen ,en jij weet helemaal niks .
als de aanval dan begint lukt het je echt niet ,nadat je eerst flink geschrokken bent , om even een plekje op te zoeken om iemand mee k.o. te krijgen .
als je aangevallen word en je krijgt de kans om met je vuist uit te halen.
probeer dan diegene op de onderkaak [links of rechts] te stompen zodat de kaak een oplawaai krijgt .
doordat je de gewrichten in de kaak een beweging laat maken wat ze niet kennen schakel je de zenuwen rond de kaakgewrichten een paar tellen uit.
dat is voldoende om tegen de vlakte te gaan.
succes gegarandeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1. Iemand's ballen.
2. Heel hard knijpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, en als het nu een vrouw is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zitten ze aan de voorkant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ja!!