waarom trilt mijn knie

soms als ik in een stoel zit begint mijn rechterknie zomaar ineens te trillen hoe kan dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb dat ook regelmatig gehad, de orthopeed vertelde me dat het heeft te maken met je spierspanning. Na wat beasting (lopen, rennen, fietsen) krijg je knie en been rust als je gaat zitten. De spieren zijn echter nog aan het werk waardoor je been of knie kan gaan trillen. Als je soms iets heel zwaars til of zwaar lichamelijk werk doe voor korte tijd, heb je daarna ook vaak last van trillende armen/handen. Spierspanning die aan het ontladen is.

Het klinkt als een spierspasme. Heb je het als je al langer zit? Dan is het misschien verstandig om er op te letten dat je regelmatig even van die stoel af komt: rondje lopen, even wat drinken halen, zoiets. Als je het vrij snel hebt, of alleen op een specifieke stoel, dan moet je eens controleren of je die wel goed ingesteld hebt. Zie voor tips daarvoor: http://www.arbobondgenoten.nl/arbothem/lichblst/rsi/werkplek_instellen.htm

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100