waarom trilt mijn knie

soms als ik in een stoel zit begint mijn rechterknie zomaar ineens te trillen hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb ik ook soms, zó raar! Ik zat laatst bij fitness, en toen gingen we op een platte skippybal staan (hij houd je wel omhoog), en toen begonnen mijn benen en voeten helemaal te trillen en toen viel ik er vanaf, dat heb ik ook soms als ik gewoon op een stoel zit, inderdaad.

Het beste antwoord

Ik heb dat ook regelmatig gehad, de orthopeed vertelde me dat het heeft te maken met je spierspanning. Na wat beasting (lopen, rennen, fietsen) krijg je knie en been rust als je gaat zitten. De spieren zijn echter nog aan het werk waardoor je been of knie kan gaan trillen.
Als je soms iets heel zwaars til of zwaar lichamelijk werk doe voor korte tijd, heb je daarna ook vaak last van trillende armen/handen. Spierspanning die aan het ontladen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal OK. Een kleine toevoeging voor de vraagsteller: Vind het niet vervelend. Dit is positief en je spieren zullen meer ontspannen kunnen worden. Als je het als negatief beschouwd, dan zal jij je lichaam zeggen om ermee te stoppen. Dat zal dan ook gebeuren en zal het juist met de tijd meer spanning gaan opbouwen. Dus wees blij als het gebeurd. Dit is het lichaam die zichzelf aan het herstellen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+10

Andere antwoorden (1)

Het klinkt als een spierspasme.
Heb je het als je al langer zit? Dan is het misschien verstandig om er op te letten dat je regelmatig even van die stoel af komt: rondje lopen, even wat drinken halen, zoiets.
Als je het vrij snel hebt, of alleen op een specifieke stoel, dan moet je eens controleren of je die wel goed ingesteld hebt. Zie voor tips daarvoor: http://www.arbobondgenoten.nl/arbothem/lichblst/rsi/werkplek_instellen.htm