Ik ruik de laatste tijd steeds vreemde dingen die er niet zijn. Hoe kan dat?

Ik denk niet toevallig aan situaties die associaties met geuren oproepen. Het is echt of (in mijn geval vaak voedsel) de dingen onder mijn neus staan.

Overigens heb ik de laatste tijd wel veel het gevoel alsof mijn neus gekneusd is bij de neusbrug bovenin. Ervaar een zwaar, drukkend gevoel, heb ook wel moeite om door de neus te ademen (moet elke dag wel niezen bv).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Annepanne het lijkt mij verstandig dat je hier mee naar de huisarts gaat. Wat jij beschrijft kan voorkomen na een verkoudheid maar er kunnen ook achterliggende oorzaken zijn. De plek die jij beschrijft als gekneusd is de plaats in je neus waar je reukzintuig zit. Gebruik je misschien medicatie? Hier kan de klacht ook vandaan komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

naar de huisarts gaan, is lijkt mij het enige goede antwoord. Het veranderen van reuk, kan vele oorzaken hebben. Bijvoorbeeld, een verkoudheid, zwangerschap, medicijngebruik. Het niezen kan in deze tijd vh jaar bv hooikoorts zijn, of een allergie voor bepaalde stoffen.Dit kan ook op latere leeftijd ontstaan. Die zware druk enz kan ook voortkomen vanuit een verkoudheid of bijholteontsteking. Het hoeft allemaal niet ernstig te zijn, het kan misschien heel gemakkelijk verholpen worden. Dus als je het mij vraagt: ga even bij je huisarts langs.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar slaat die min op??? Rebe geeft juist een heel goed antwoord! +!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mee eens! +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja idd ..... jammer dat ik geen plusjes kan uitdelen (nog) ... anders +1 ;)