Wat is een normale tijd voor een 14 jarige om te gaan slapen als je om kwart voor 7 op moet?

Ik moet om half 9 in bed liggen en dan mag ik lezen tot 10 uur,
Ik vind het zelf een beetje te vroeg, slaap ik niet te lang?

Toegevoegd na 30 minuten:
Uuuu...
Lezen tot 9 uur

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Geen idee of hier richtlijnen voor zijn, maar half negen in bed liggen voor een 14 jarige lijkt mij wat aan de vroege kant, zo rond half 10 en dan tot 10 uur lezen lijkt mij redelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Dat is afhankelijk van de kwaliteit van je slaap en natuurlijk hoeveel slaap je nodig hebt om je fit te voelen.

Als je tussen 22.00 en 23.00 uur in slaap valt en in een frisse slaapkamer goed tot rust komt, moet dat doorgaans voldoende zijn.

Maar nogmaals, dat is heel persoonlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij rond de 8 uur. dus komt redelijk in de buurt.
maar het ligt er ook aan wat je gewend bent, ik slaap bv maar 5/6 uur per nacht omdat ik de ochtendkrant doe.(ik wil niet te vroeg op bed).

maar het gezondste is rond de 8 uur.

Toegevoegd na 5 minuten:
voor de duidelijkheid 8 uur slapen :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het teveel uren slaap zouden zijn, zou je dus vroeger wakker worden, en dan kun je de dingen doen die je nu doet;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anderhalf uur in je bed lezen vind ik lang.
Misschien mag je een uurtje later naar bed, dus 21.30 en dan nog een half uurtje lezen? Wakker ben je toch tot 22.00 uur. Op zich lijkt mij het lang genoeg tot de volgende morgen.
p.s. mijn zoon gaat tussen 21.30-22.00 uur naar bed en moet dan ook slapen. (hij wordt in december 14 jaar) en in de vakanties max. tot 23.30
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik hoop dat je graag leest, als je zolang mag lezen. Vooral als je direct meer huiswerk krijgt is half 9 wel vroeg. Willen je ouders wat meer tijd voor hen samen 's avonds?
anneliez
13 jaar geleden
lijkt me inderdaad een beetje vroeg.
ik mocht op mijn 14 tot 22.00 opblijven en dan naar bed.
zou je niet aan je ouders vragen of je s'avonds minder leest en dat je dan iets later naar bed mag?

Toegevoegd na 4 minuten:
o lezen tot 9 uur ja dit vind ik wat te vroeg IK hoefde toen nog niet thuis te zijn maar misschien vinden je ouders dit wat veiliger/beter voor je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje vroeg!

Ik zou zeggen 22:00 bedtijd!
En kies je er zelf voor om eerst nog te lezen voor het slapen gaan, dan zul je iets eerder moeten "vertrekken"!

Voel je jezelf om kwart voor 7 dan niet fit/uitgerust, dan is het raadsaam om toch eerder te gaan slapen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind half 9 ook erg vroeg en anderhalf uur lezen weer veel te lang.
Mijn dochter gaat om kwart over 9 naar boven, douchen, tandenpoetsen en nog een beetje lezen en dan gaat het licht om 10 uur uit.

Misschien kun je samen met je ouders het er eens over hebben.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben jij al moe om die tijd? Zo niet, dan is het veel en veel te vroeg. Hoe lang doe je er over om in slaap te komen vanaf 21:00 uur? Stel je doet er twee uur over, probeer dan eens wat er gebeurt als je om 22:45 naar bed gaat. Misschien dat je dan om 23:00 uur al in slaap bent, en dan is het dus zinloos om al om 21:00 uur naar bed te gaan. Val je gewoon snel in slaap na 21:00 uur, en wordt je ook niet vroeger wakker dan dat je wekker gaat, dan kun je het zo laten. Slaap is heel belangrijk, maar de hoeveelheid slaap die iemand nodig heeft verschilt per kind/volwassene.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een normaal mens moet min 8 uur slaap hebben.
Een kind in ontwikkeling 10 uur en dan heb ik het over kleine kinderen.

om 10 uur gaan slapen is dus goed

Maar je kan ook om kwart voor 11 gaan slapen(of half 11)
Zodat je alsnog 8 uur slaap hebt.

Maar dit hangt van persoon tot persoon af sommige mensen hebben maar heel weinig slaap nodig. Maar aangezien je leeftijd zou ik toch 8 uur nemen :)