Ik heb steeds losse velletjes aan mijn lippen omdat ze zo droog zijn. Omdat ik dat irritant vind trek ik ze er vaak af, hoe kom ik hier vanaf?

Ik heb driekwart van het jaar last van zeer droge lippen, waardoor er losse velletjes ontstaan. Omdat ik daar een hekel aan heb trek ik ze er vaak af, waardoor mijn lippen lelijk worden. Heb al geprobeerd er paar keer per dag lippenbalsem erop te smeren, maar dat helpt niet echt. Ook met een tandenborstel er overheen gaan zodat de velletjes weg gaan helpt niet echt goed. Nog andere ideeen? Ik hoop op een blijvende oplossing!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meer water drinken en zorg dat je voldoende vitamine C binnenkrijgt.

Het beste antwoord

Voor je gaat slapen goed insmeren met vaseline, niet blijven wrijven want dan geef je het geen kans in te trekken, dat is vaak ook het probleem met lipbalsem.
Als je steeds je lippen over elkaar wrijft of er met je tong langs gaat dan is de balsem er weer af vóór het goed ingetrokken is.
Dus insmeren en dan de tijd geven om in te trekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Tegen droge lippen:

Gewoon vaseline smeren. Of Blistex, Purol, etc. Niet likken aan je lippen uiteraard..

Tegen velletjes:

En verder af en toe met een oude tandenborstel zachtjes over je lippen gaan, tegen de velletjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet vooral NIET aan je lippen gaan likken; dat is zeker verkeerd en daardoor word het alleen maar erger. Want je lippen drogen daardoor alleen nog maar meer uit!

Veel water drinken helpt ook tegen droge lippen.
Ik merk dat als ik mijn vochtinbrengende gezichtscreme ook over mijn lippen smeer ze niet meer verkreukeld zijn. Daarna snel lippenbalsem er over heen om het vocht erin te houden.
Dan zijn mijn lippen die dag weer happy =]

Je lippen worden ook droog als de CV aanstaat. Daarom moet je op een of andere manier zorgen dat de lucht in je huis vochtiger wordt.Door bijvoorbeeld zo'n waterbakje aan je radiator te hangen.

Succes;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou 1x per dag een klein beetje vochtinbrengende gezichtscreme kunnen proberen. Als dat niet helpt: insmeren met een druppeltje zonnebloemolie of olijfolie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
labello wil misschien wel helpen
13 jaar geleden
Met het risico dat ik ook een negatieve beoordeling krijg... Ik heb een tijdje antibiotica geslikt met als gevolg kapotte lippen met heel veel velletjes. Maar labello SOS creme werkt bij mij echt! En het gaat er ook om wanneer je het erop smeert. Namelijk overdag heel de tijd maar ook voor je gaat slapen dan kan je huid zich het beste herstellen. Daarnaast kan je je lippen licht scrubben met scubcreme (bij de bodyshop hadden ze hiervoor een tijdje een echte scrublippenstift maar die heb ik al een een tijd niet gezien helaas maar wellicht weten anderen wel nog waar je dit zou kunnen kopen) Hierdoor worden je lippen zacht zonder dat er wondjes ontstaan van het trekken aan je velletje. Daarnaast is zelfbeheersing natuurlijk het beste maar ik snap de verleiding om er toch aan te zitten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had hier ook altijd last van.. Wat bij mij heel erg hielp was de witte labello. Dat is medicinale labello. Na 2 dagen ben je er helemaal van af!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik lees alleen antwoorden over wat je kunt doen aan de buitenkant en wat ik niet uit je verhaal kan halen is of je wel genoeg water drinkt?!
droge lippen en alle voorkomende uitdroging van huid duidt op letterlijke uitdroging
wanneer je genoeg water drinkt zou het van binnen uit vanzelf over moeten gaan
ook bepaalde vitaminen helpen je daarbij, zoals B, dat is goed voor haar, nagels en huid!!!
probeer ervoor te zorgen dat het probleem vanbinnenuit heelt
succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik hiervoor Blistex Medplus.
Deze werkt bij mij heel goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
's Avonds voor slapen gaan hele dikke vette laag erop (wel oud kussensloop gebruiken eventueel). Dan 's Ochtends met handdoek of washand de velletjes eraf 'schuren'.