Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn de nagels van oudere mensen vaak geel?

Ik heb gemerkt dat oude mensen gele, lange nagels hebben. Ik weet dat ik met ontkalking te maken heeft, maar waarom is het geel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nagels zijn evenals je haren een afspiegeling van je gezondheid. Doffe haren, maar ook verkleurde vingernagels geven aan dat er met je voedingstoestand w.s. iets niet helemaal in orde is. Dit kan dus net zo goed voorkomen bij jongeren zoals b.v. bij drugsverslaafden.

Brokkelige en/of verkleurde, meestal vergeelde nagels kunnen ontstaan wanneer de aanmaak van nieuwe cellen van het nagelbed, en daarmee samenhangend, de doorbloeding van de nagel, zijn verminderd. Dit wordt vooral gezien bij ouderen maar kan ook een uiting zijn van perifeer zenuwletsel of van trofische stoornissen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bronvermelding?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier is geen bron van

Andere antwoorden (5)

Dat komt vaak door roken geloof ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als de nagels geel zien kan dit komen door overmatig roken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben 75 en heb mooie rose(baby) nageltjes. Je aanname is dus niet correct. Als het door het roken zou komen,zouden mensen van pakweg 40 ook gele nagels hebben en niet alleen ouderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel ouderen hebben ook last van kalknagels wat een gele kleur kan geven. Dit komt zowel aan teennagels voor maar ook aan de vinger nagel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je jarenlang rookt is dat de oorzaak
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding