Wat als je veel scheten laat?

Een kennis heeft een probleem. Ze laat erg veel scheten, maar als ze ze in houdt doet het pijn. Is het erg als je veel scheten laat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6K
Annswers
13 jaar geleden
Wat is veel?
capthavoc
13 jaar geleden
lat haar eens yakult proberen als de damflora in de war is haar dieet/voeding speellt natuurlijk ook een rol

Antwoorden (12)

Nee hoor! Je moet het alleen wel verklaren aan de omstanders.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erg is het niet, maar wel heel vervelend.

Kennelijk is haar darmflora niet helemaal in orde. Dan zitten er te veel verkeerde bacteriën in de darmen die gassen veroorzaken.

Een probiotica kuur zou moeten helpen. Wel een kuur met minimaal 9 culturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het is gas dat weg moet, anders stapelt het zich op en dan krijg je pas echte buikpijn.
amc
13 jaar geleden
Scheten moet je niet inhouden, dan gaat het zeer doen omdat je een iets hogere druk in je darmen krijgt. En iedereen laat weleens een wind!
Misschien eet ze dingen waardoor ze relatief meer scheten laat en zou ze eens kunnen variëren met dat eten.
Iedereen kent wel het effect van bonen, maar soms word je ook winderig van het eten van vlees of het drinken van melk of van bepaalde groenten. Kwestie van uitproberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel scheten laten kan niet kwaad, het gas moet weg, inhouden is juist slecht.
Zoals anderen al zeiden, mogelijk is er iets mis met haar darmflora, maar het kan ook komen door je eetgewoontes.

Winderigheid producerend voedsel is vaak hoog in oligo- en polysachariden (specifieke koolhydraten als inuline), en ook bonen (raffinose), melk (lactose), uien, zoete aardappelen (inuline), citrusschillen, broccoli, kool, aardperen (inuline), pruimen (sorbitol) enzovoort.

Het kan ook door lactose-intolerantie komen.
13 jaar geleden
Een scheet nooit inhouden, daar krijg je last van
Maar ze kan het heel eenvoudig aanpakken.
Zo zijn er bepaalde kruiden zoals komijn die winderigheid kunnen verhelpen maar tevens een vermindering van het aantal koolhydraten kan helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een scheet nooit inhouden. natuurlijk kan dat wat stinken, maar dat is beter dan buikpijn.
en dat gezeur over "het is niet netjes". dat zijn vaak dezelfde mensen die er geen been in zien een ander te belazeren, of te pesten, te roddelen enz enz.
ik zeg altijd maar zo:
het hart op de rechte plaats en de scheten naar buiten
laat de boeren maar dorsen en de vogeltjes fluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is erg lastig als je veel scheten moet laten. Inhouden is niet goed, zoals je al gelezen hebt. Vraag eens of hij veel vlees eet, daar moet je veel scheten van laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap dat het lastig kan zijn maar als de antwoorden hierboven niet helpen zou ik naar de huisarts gaan
Hopelijk heeft diegene een aardige huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Winderigheid of flatulentie wordt veroorzaakt door ingeslikte lucht en koolzuur, en een mengsel van gassen dat door bacteriën en gisten in de darmen van zoogdieren wordt gemaakt. Het gas wordt via de anus afgegeven aan de lucht. Dat maakt een karakteristiek geluid. Het gas heeft meestal een geur.

Winderigheid wordt in de volksmond besproken met de term: 'een wind (of scheet) laten'. Winden laten heet officieel 'flatuleren'. De kunst van het winden laten wordt ook wel petomanie genoemd.
Een petomaan is iemand die er een ziekelijk genoegen in schept winden te laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lichaamsbeweging in de buitenlucht wil helpen, de scheten komen lekker los en niemand heeft er last van. Als ze daarna weer stil zit, komen er minder scheten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan door haar manier van eten komen. Vaak is het een combinatie van eiwitten waar de meeste mensen last van hebben.
Ik had het zelf jaren geleden ook, en blijkbaar werkt bij mij de combinatie peulvruchten + iets anders niet. Dus peulvruchten kan ik best eten, maar dan moet er niks anders bij in mijn maag terecht komen, anders voel ik me opgeblazen 'naar boven en naar onderen' en heb dan last van buikpijn.