Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Hoe wordt IQ gemeten. Er zijn allerlei tests die een momentopname zijn. De diverse omstandigheden zijn de zwakke schakel in het registreren. Ik waag me niet aan de uitspraak en vind het ook niet belangrijk. Tis maar hoe iemand zich uitdrukt naar de ander en wat de ander er dan van vindt. IQ is een klein onderdeel van de hele persoonlijkheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik wil niemand tegen de schenen aan schoppen maar het gemiddelde IQ van een man ligt hoger dan die van een vrouw.

http://www.iq-test.nl/iqscores.php

quote

Mannen scoren hoger dan vrouwen. Voor een deel lijkt dit ingegeven doordat IQ tests traditioneel meer zaken meten waarin mannen beter zijn dan vrouwen. Hierbij kun je denken aan ruimtelijke inzicht en rekenen. Bij een betere balans tussen zaken waarin zowel mannen als vrouwen goed zijn, kan het verschil tussen de sexen wegvallen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het schijnt zo te zijn dat het iq van mannen hoger is
zie onderstaande bron
(Lees meer...)
ronron1212
13 jaar geleden
Wat een rotvraag! (haha)

had ik net als grappig antwoord op een vraag beweert dat mannen niet intelligenter zijn dan vrouwen wordt ik hier even keihard met het tegenovergestelde geconfronteerd.
Volgens verschillende bronnen is de gemiddelde intelligentie van mannen 5 punten hoger!

Wat ik wel een opvallend en daarom vermeldenswaardig feit vond (van wikipedia) was dat de variatie om het gemiddelde bij mannen groter is, dus meer zeer intelligente mannen maar ook meer zeer domme mannen dan bij de vrouwen.
(Lees meer...)
amigo
13 jaar geleden
Vrouwen werken gemiddeld korter dan mannen en ze worden bovendien nog ouder ook; hieruit mag je wel concluderen dat ze intelligenter zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding