Wat is mijn tante van mijn kinderen enz enz ?

En wat zijn de kinderen van mijn tante (mijn nichtje/neefje) weer van mijn kinderen ?
En wat zijn de kinderen van mijn nichtje/neefje weer van mijn kinderen.

Mijn dochtertje vroeg dat aan mij ?
Maar ik weet niet eens wat de kinderen van mijn nichtje/neefje van mij is dus laat staan dat ik weet wat dat van mijn dochtertje is.

Is daar soms ook een site van ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
25.7K

Het beste antwoord

Hier zie je een overzichtje:

http://www.voorouders.net/help/verwantschappen/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de site, mijn dochtertje komt geregeld met de vraag wat is die en die en die nou van mij.

Andere antwoorden (4)

de tante word oud-tante.
en de kinderen daarvan, jou neven en nichten enzo, dat zijn achter neef en nichtjes van jou kinderen
13 jaar geleden
Wij noemen alle kinderen met een vage familieband ten opzichte van onze kinderen, achterneefjes en -nichtjes. Anders wordt het wel erg onduidelijk. En de neven en nichten waar ik veel contact mee heb, worden door mijn kinderen ook 'tante' genoemd. Feitelijk klopt daar niks van, maar praktisch is het wel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zie net in het schema dat mijn neven en nichten ook achterneven en -nichten van mijn kinderen zijn. Bij ons blijven ze oom en tante.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kinderen van jouw tante zijn voor jouw kinderen de achterneefjes/achternichtjes. De kinderen van jouw nichtjes/neefjes zijn voor jouw kinderen de achterneefjes/achternichtjes in de tweede graad. De kinderen van jouw neefjes/nichtjes zijn je achterneefjes/achternichtjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jouw nichtjes en neefjes zijn van jouw kinderen hun achterneefjes- en nichtje