Wat is mijn tante van mijn kinderen enz enz ?

En wat zijn de kinderen van mijn tante (mijn nichtje/neefje) weer van mijn kinderen ?
En wat zijn de kinderen van mijn nichtje/neefje weer van mijn kinderen.

Mijn dochtertje vroeg dat aan mij ?
Maar ik weet niet eens wat de kinderen van mijn nichtje/neefje van mij is dus laat staan dat ik weet wat dat van mijn dochtertje is.

Is daar soms ook een site van ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hier zie je een overzichtje: http://www.voorouders.net/help/verwantschappen/

de tante word oud-tante. en de kinderen daarvan, jou neven en nichten enzo, dat zijn achter neef en nichtjes van jou kinderen

Wij noemen alle kinderen met een vage familieband ten opzichte van onze kinderen, achterneefjes en -nichtjes. Anders wordt het wel erg onduidelijk. En de neven en nichten waar ik veel contact mee heb, worden door mijn kinderen ook 'tante' genoemd. Feitelijk klopt daar niks van, maar praktisch is het wel. Toegevoegd na 1 minuut: Ik zie net in het schema dat mijn neven en nichten ook achterneven en -nichten van mijn kinderen zijn. Bij ons blijven ze oom en tante.

De kinderen van jouw tante zijn voor jouw kinderen de achterneefjes/achternichtjes. De kinderen van jouw nichtjes/neefjes zijn voor jouw kinderen de achterneefjes/achternichtjes in de tweede graad. De kinderen van jouw neefjes/nichtjes zijn je achterneefjes/achternichtjes.

jouw nichtjes en neefjes zijn van jouw kinderen hun achterneefjes- en nichtje

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100