Kan een opticien krassen van brillenglazen verwijderen ?

Op mijn huidige bril zitten veel krassen op de glazen. Zouden deze d.m.v. polijsten b.v. verwijderd kunnen worden? Wellicht moeten de glazen dan ook opnieuw ontspiegeld worden. Heeft iemand enig idee of dit kan en wat dat ongeveer zou gaan kosten ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
79.8K

Het beste antwoord

Als je krassen zou weg polijsten, verandert lokaal de sterkte van de glazen en maakt de bril onbruikbaar.
Inderdaad zit je ook nog eens met een coating, als je die weg poets , loop je voor gek, je krijgt dat nooit meer goed.
Glazen glazen zijn NIET krasvrij te polijsten, zelfs niet als ze niet gecoat zouden zijn.
Ongecoate glazen komen haast niet voor.
Dus NIET met koperpoets , tandpasta of autowax aan de gang gaan, daar ga je heel erg spijt van krijgen. De enkele krassen laten zitten, je bril goed schoonhouden en op zijn tijd nieuwe glazen is eigenlijk het enige zinnige wat je kunt doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Kleine krasjes kunnen wel ''verborgen'' worden, maar niet verwijderd. Meestal doen de opticiëns dit gratis.
Grote krassen kunnen meestal niet verwijderd worden, je zal dan een nieuw glas moeten kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan het zelf ook proberen met koperpoets of tandpasta
en bij kunstofglazen kan de opticien niets doen met echt glas zou hij het kunnen proberen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de krassen weg wilt hebben moet er een laagje af gepolijst worden, maar dan zijn de glazen niet meer hetzelfde. Er treed 'vervorming' op en dat is het laatste wat je met 'n bril wil!
Veel brillen hebben trouwens glazen met een coating. Die coating moet er dan helemaal af......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal helaas uitdraaien op nieuwe glazen, Jera.
Wat het gaat kosten, ligt aan verschillende factoren, de sterkte van de glazen en de voorzieningen die je er bij wilt, zoals ontspiegeling e.d. En natuurlijk de opticien, die je bezoekt. Nog even een concreetantwoord op je vraag: De krassen kunnen wel verwijderd worden,maar ik denk, dat jij er dan slechter door gaat zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
kunststofglazen kunnen niet gepolijst worden,glazen glazen wel.maar niet teveel.ontspiegelen moet dan wel weer gebeuren maar wat de kosten daarvoor zijn is volgens mij per opticiën verschillend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+