Hoe lang duurt het voordat een creme is ingetrokken in je huid (gezicht)?

En als je veel opsmeert trekt dan uiteindelijk alle creme in? Of niet en na hoe lang dan de overgebleven creme van je gezicht af wassen? (omdat het vet is)

Weet jij het antwoord?

/2500

dat hangt van de creme en van je huid af: een hydraterende creme zal sneller in een droge huid trekken dan een vettere creme in een vette huid. experimenteer een beetje. je kan beter later nog wat extra smeren, dan dat je het teveel er weer af moet wassen. zeker als je dan zeep gebruikt, ben je weer terug bij af.

Ja, uiteindelijk zal het er wel allemaal intrekken maar dan kan je lang wachten en je ziet er niet uit natuurlijk. Veel opsmeren is ook helemaal niet nodig en ook niet beter voor je huid. Smeer het liever gewoon dun op, wacht tot je huid weer wat droger aanvoelt en doen het dan gewoon nog een keer. Bij de ene creme duur dit langer dan bij de andere, die op het plaatje ken ik niet maar voor elke creme geldt dat je het niet hoeft af te wassen.

Twee á drie keer per dag smeren is genoeg. 's Morgens: Je wast je eerst. Dan doe je een dunne laag op. Dan ga je ontbijten. Daarna nog een dun laagje. Aankleden, tas inpakken enz. Voor je weg gaat met een toiletpapiertje even op de vette plekken drukken, niet vegen. 's Middags: alleen een dun laagje, 's avonds ook. Zo doe ik het. Denk erom dat littekens soms jaren nodig hebben om minder opvallend te worden. Ik ben in november geopereerd en nu pas beginnen die littekens er helderrose en minder lelijk uit te zien. Ik ben er nog lang niet (dat erg rose moet ook weg), maar dit is een beginnetje.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100