Gaan dokters ook naar de dokter?

Bijvoorbeeld als ze een verwijsbrief nodig hebben.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (8)

Natuurlijk gaan dokters ook naar de dokter het zijn ook mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dokters zijn ook gewone mensen, ze moeten dus voor hun eigen behandeling ook gewoon naar de dokter.
Maar omdat dokters dokters kennen is het natuurlijk wel makkelijker om collega dokter uit te leggenwat er aan de hand is en een verwijzing te krijgen.
Daarnaast zal natuurlijk -off te record- best wel vriendendiensten worden gegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, jezelf beoordelen op klachten en ziektes is altijd lastig. Dokters gaan naar andere dokters voor een zo professioneel mogelijk resultaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, zij gaan ook gewoon naar de dokter. Toch denk ik dat sommige dokters voor bijv slaappillen wel zelf een receptje schrijven, maar het hoort eigenlijk niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet dat mijn tandarts dat is ook een dokter ook naar de tandarts gaat. Er waren problemen bij het boren als hij zich zelf behandelde. Ik neem aan dat chirurgen ook naar een andere chirurg gaan als ze geopereerd moeten worden. Ik heb wel een maal gehoord dat er een arts is geweest die zichzelf onder plaatselijke verdoving heeft geopereerd. Misschien weer een vraag. Dus artsen en dokters en doktoren gaan ook naar een andere dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat ze naar een andere huisarts gaan. Ik denk eerder dat ze advies vragen aan een collega. Ik kan me Namenlijk niet voorstellen dat er een huisdokter bij een andere arts in de wachtruimte zit.
Dus ze maken gebruik van het onderlinge netwerk.

Toegevoegd na 3 minuten:
Maar als er gespecialiseerde hulp nodig is natuurlijk wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een dokter mag voor zichzelf een recept uitschrijven of een verwijsbrief opstellen. Echter als hij graag een second opinion wil van een collega, dan gaat hij natuurlijk naar een andere arts. Twee weten meer dan een en soms heeft een andere arts gewoon net even een andere kijk op de zaken. Komt bij dat als je zelf ziek bent, je soms niet helemaal meer objectief naar de klachten kan kijken.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Dokters zijn net mensen. :-) Verreweg de meeste (huis-)artsen zullen in eerste instantie zelf de diagnose stellen en zichzelf behandelen. Dat lukt natuurlijk niet bij chirurgische ingrepen en onderzoeken als uitstrijkjes. Artsen kiezen dan vaak voor een creatieve oplossing zoals hulp vragen aan een goeie kennis of een consult bij een arts in een ander ziekenhuis of regio waar ze zelf werken. Maar verder bewandelen ze het normale circuit zoals iedereen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt het dan ook dat ze voor zichzelf een recept mogen uitschrijven, zoals hierboven wordt gezegd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook voor artsen geldt dat er veel minder restricties zijn voor wat ze met zichzelf dan met anderen, c.q. hun patiënten, uithalen. Gebrek aan objectiviteit bij een eigen behandeling kan natuurlijk een nadelige rol spelen maar talloze kwalen zijn evident qua symptomen. Dan is het onzin om een collega te moeten consulteren, enkel en alleen voor een recept.