" Ben je geil, of lust je een koekje? " wat betekend dit?

Waar komt het vandaan of wat is de achterliggende gedachte bij deze zin/vraag?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
39.9K

Het beste antwoord

is van de Ruinerwoldse rockband Titt'n. hun enige hit :)
Ze hebben met dit nummer een soort parodie/cover gemaakt van 'Should I stay or should i go'. In een interview van jaren terug zeggen de bandleden dat ze in een behoorlijk melige en dronken bui aan het klooien waren met bekende nummers en dat dit eruit gekomen is.
wat erachter zit: dronken jongens dus :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ruinerwoldse rockband titt'n is dat een ander woord voor "heideroosjes" want Dit nummer komt natuurlijk van de heideroosjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, Titt'n is echt een rockband uit Ruinerwold.
niet al dit soort muziek komt van de Heideroosjes! verbreed je horizon eens op Nederlands rock-vlak want er zijn meer leuke bands! :) Ik woon enkele kilometers van dit Ruinerwold af en één van de meiden in de clip was destijds een vriendin van me. Voor de ultieme zekerheid (mocht je me om de één of andere reden nog niet geloven): http://www.youtube.com/watch?v=f2JTvId8xso
en
http://www.streektaalzang.nl/strk/dren/drentitn.htm niet meer verder zeuren he ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind je het gek als het uit zo'n gehucht komt :P Het zegt me in ieder geval helemaal niks. (ook niet nadat ik youtube heb gekeken) + ter compensatie ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee gek is het zeker niks, ruinerwold is inderdaad een gat van niks :) (niet dat mijn dorpje zo groot is... :P )

Andere antwoorden (8)

Dat is een nummer al heel oud :P

http://www.youtube.com/watch?v=f2JTvId8xso
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is van een liedje, er zit niet echt een achterliggende gedachte achter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
kan, ik weet het niet zeker
Erna55
5 jaar geleden
@AZFD:
Wanneer je de antwoorden hebt gelezen en het filpje op youtube hebt bekeken, waarom twijfel je dan nog ?
IS inderdaad van een liedje. De gedachte erachter is hoe makkelijk kan je erachter komen of de vrouw lustig is... of dat ze alleen thee wil drinken met koekje ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat dat betekent?
Oh, ik heb altijd gedacht dat dat koekje een stukje
'spacecake' was. Dus ik heb het altijd gelezen als: "Wil je seks of wil je drugs?"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
grappig, zo snel ontstaat een verwarring dus.
Ben je geil of wil je geil gemaakt worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk is ben je geil of wil je een koekje alleen maar flauwekul. T Is een onzin zin die nergens op slaat. Bedacht door een stelletje malloten (Die zich zelf tit n noemden)die zin hadden om popie jopie te doen. Hebben een mooi nummer misbruikt (gecoverd)om hun eigen versie de hit lijsten in te krijgen en omdat het nogal aan sloeg bij de pubers van toen , is het ze nog gelukt ook. Ben je geil of wil je een koekje betekend in dat liedje gewoon letterlijk ben je het wel of ben je het niet ( geil dus) zo niet dan wil je dus een koekje. Maar in werkelijkheid betekend het niks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar aanleiding van het programma Pisa uit de jaren 80 met Henk Spaan en Harry Vermegeren. Een glazenwasser ging op bezoek bij een halfblote jonge dame die vroeg "kopje koffie glazenwasser". Later was de grote vraag, wat wil de glazenwasser bij het kopje koffie, seks of een koekje. Dit is weer verbasterd tot ben je geil of lust je een koekje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vindt dit een beetje apart klinken haha!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was zeker voor jouw tijd. http://nl.wikipedia.org/wiki/Pisa_%28televisieprogramma%29#De_Glazenwasser
"De Glazenwasser
Harry speelde een glazenwasser die per bakfiets in een straat aankwam en dan door Wanda (een knappe vrouw) naar binnen werd geroepen met de woorden: "Kopje koffie glazenwasser?" waarna Harry en Wanda zich beurtelings een beetje uitkleedden; één kledingsstuk per aflevering." Zie youtube
http://www.youtube.com/watch?v=zEujgwY9M6I
Nee alle antwoorden hier kloppen niet. Gaat over een soort spel voor mannen, heel vies. Gaan ze zichzelf tegelijk aftrekken en als ze klaarkomen op het koekje spuiten. Wie als laatst klaarkomt moet het koekje op eten. Vandaar ben je geil of wil je een koekje. Geen idee meer hoe ik dit eigenlijk weet haha