Klopt het dat de Apache-indianen geen hoogtevrees kenden?

Naar verluidt zou dit bij hen ook genetisch bepaald zijn, maar dat lijkt me weinig geloofwaardig.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Het lijkt mij ook ongeloofwaardig dat geen enkele Apache indiaan last had van hoogtevrees. Lijkt me al helemaal ongeloofwaardig dat dit genetisch bepaald was.

De genen van de Apache indianen leven tegenwoordig nog voort. Een en ander zou dan waarschijnlijk al lang een keer onderzocht zijn. Kan echter geen enkel onderzoek vinden, dat gedaan is naar hoogtevrees bij Apachen.

Elk mens heeft wel een zekere vorm van hoogtevrees. Is ook niet raar, want het behoed je er voor, dat je je in te gevaarlijke situaties gaat begeven.

Het kan wel zijn, dat je je over je hoogtevrees heenzet. De vrees blijft dan echter nog wel in meer of minder mate bestaan.

Apaches waren misschien niet heel bang voor de dood, omdat ze het idee hadden dat ze na de dood naar de eeuwige jachtvelden zouden gaan. Een mooi vooruitzicht. Dat kan de reden zijn, dat ze zich minder druk maakten over grote dieptes.

Of uit financieel oogpunt waren ze genoodzaakt, om angst opzij te zetten. Ook Apaches moesten immers brood op de plank zien te krijgen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij was dat de weg naar volwassenheid, daar werd je door een test gehaald om te bewijzen dat je geen angst hebt. Maar ook voor het proces om angsten te overwinnen en achter je te laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een feit, dat in de bouw in Amerika de staalskeletten van wolkenkrabbers percentsgewijs heel veel mensen van indiaans afkomst werken. Geen idee,of dat apache indianen zijn.