Wat moet je doen met bezittingen in je huis, die elke keer als je ze ziet, vervelende herinneringen oproepen ?

Toegevoegd na 17 minuten:
In mijn geval gaat het om een vrij dure gitaar die me zo'n 15 jaar terug op een heel rottige manier verkocht is door iemand.
Hij heeft daarbij een heel kwetsende opmerking gemaakt naar mij toe die ik me totaal niet kan herrineren, maar waarvan ik direct compleet apathisch en in de war raakte.
Ik vraag me nog steeds af wat ie toen gezegd kon hebben.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Simpel: wegdoen. Het zijn maar spullen, en die spullen zijn er voor jou, niet jij voor die spullen.

Of de spullen duur zijn, doet absoluut niet terzake: dat betekent alleen maar dat je een hoop geld hebt betaald om je rot te voelen. Geef ze weg, verkoop ze (deze twee opties alleen als je dat ook echt snel doet, anders blijf je alsnog zitten met een berg zooi die je 'ooit' nog eens wegdoet) of gooi ze gewoon weg.

Die gitaar zit al vijftien jaar op je rug, ben je er nog niet moe van?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

zet ze op marktplaats en koop met het geld wat je ermee
verdient iets wat je mooi vind .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel simpel.......... verwijderen

Toegevoegd na 48 minuten:
ok na je toevoeging...
ik zou zeggen denk eens goed na.
en vervolgens doen wat je hart je ingeeft.
succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ruim geregeld op.
Het liefst breng ik de boel naar de recycle-winkel.
Als het me echt in de weg zit en niemand kan er iets mee, gaat het naar het afvalstation.
Ik neem wel altijd bewust afscheid van overbodige spullen die alleen maar in de weg zitten.
Het eindresultaat is tot nog toe altijd: opluchting. Nooit: spijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga er op 30 april mee op de vrijmarkt staan!

Anders: doe er iemand een plezier mee, of breng ze naar de kringloopwinkel.

Dan wordt je vervolgens niet telkens weer met die vervelende herinneringen geconfronteerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het spullen zijn die je niet kwijt wilt zet die op een plaats in huis waar je bijna nooit komt zoals de zolder of kelder en leg er desnoods een deken over voor als je er toch mocht komen. Zijn het spullen die je niet wilt bewaren
maak er dan andere mensen blij mee en lever ze in bij de kringloop
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt keuze of weggooien of bedenken zitten er in plaats van vervelende herinneringen ook goede aan ?
bv bij overlijden is confrontatie vervelend.maar in verloop van tijd ook weer mooi.Ik gooi altijs dingen weg die ik 2 jaar niet wil hebben gezien of gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De knoop doorhakken,en weg met dat ding.
Zo,n gitaar kun je altijd verkopen.
Weggeven kan ook maar dan beur je niks.
Gewoon op marktplaats zetten,en laat ze maar bieden.
Ieder tientje is er een zeg ik altijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eerst uit het zicht te halen. Op zolder zetten, in de berging o.d.. Wacht even af of dat scheelt.
Ik vraag me af of je de gitaar bespeelt? In dat geval zou ik naar een instrumentenwinkel gaan en omruilen voor een gelijkwaardige.
Bij de container zetten kan altijd nog, je kan hem ook in moten hakken eerst.
Zo zie je maar, wat een onachtzame opmerking teweeg kan brengen. Die woorden blijven gezegd ook als je de gitaar verwijderd. Als je de kans heb en het moed zou je ook diegene van toen kunnen vragen, wat de bedoeling eigenlijk was destijds om jou te kwetsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jouw huis moet je domein zijn waar jij je prettig in voelt. Dus alles moet voor jouw goed aanvoelen. Wat dat niet doet moet de deur uit.
Marktplaats, kringloop, container, wat je maar wilt.
Kan het echt nog niet weg, dan moet je het opslaan in een kast, schuur, garage. Uit het zicht.

Jij bent een gevoelig iemand, dus jij kunt die gitaar eens vastpakken en je ogen dicht doen. Ga terug in de tijd naar het moment en kijk, luister en voel.

Mocht je nog geen beelden krijgen dan kan je gaan zeggen: "dank je wel gitaar, dat je me elke keer herinnert aan een dit gevoel. Ik ben je dankbaar omdat je me de mogelijkheid geeft om hieraan te gaan werken. Wat wil je me tonen?".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kort maar krachtig: Weg ermee!!
Bezittingen...wat is een bezit?...Waarom jezelf dit aandoen?...
De opmerking die gemaakt is..je herinnert je het niet...laten zo, waarschijnlijk ben je hem ontgroeid en zonde van je energie om ernaar te wroeten...

Succes, wacht niet te lang, elke dag is er één :)