Hoe leer je iemand om voor zichzelf op te komen ?

Tips en Adviezen zijn welkom. Ik help al ruim ander half jaar, iemand met zijn persoonlijke ontwikkeling en studie. Hij heeft al veel bereikt en is erg ver gekomen al, alleen durft hij niet voor zichzelf op te komen en geeft dit ook aan. Weet niet zo goed, hoe hij het beste voor zichzelf op kan komen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Misschien kan een cursus assertiviteit helpen. Zie allerlei links: http://www.google.nl/webhp?rls=ig#rls=ig&hl=nl&source=hp&q=assertiviteitstraining&aq=1&aqi=g10&aql=&oq=assertiviteit&gs_rfai=&fp=ffc7221d7356f13d

Of een vechtsport gaan beoefenen, judo, karate, zoiets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak is het onzekerheid die dit probleem geeft. Hier moet je aan werken. Het is een proces die je mee moet maken. Als die persoon al zover gekomen is is het nu tijd om daar aandacht aan te besteden. Het is natuurlijk niet makkelijk om voor jezelf op te komen. Iedereen heeft daar wel problemen mee denk ik. Het begin is er wel. Hij herkent het. Wat hierboven al genoemd wordt kan een vechtsport of assertiviteitstraining een uitkomst bieden maar ook dit is per persoon verschillend. Een zeker persoon geeft grenzen aan! Motiveren hem dus in zijn zelf beeld. Dat hij nit onzeker hoeft te zijn met wat hij al bereikt hebt en dat ook hij eisen kan stellen en grenzen mag aangeven. Goed dat je al zover met hem bent gekomen. Vergt veel geduld! Top dat er nog zulke mensen bestaan!