vraag namens mijn man: hoe komt het dat hij eigenlijk altijd wakker wordt met een harde(re) penis (ook al is hij niet opgewonden). Is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

dat is normaal, dat hebben de meeste mannen, dit gebeurd ook 's nachts als je slaapt dan krijg je ook regelmatig een erectie, zonder een opgewonden droom te hebben.

Toegevoegd na 51 seconden:
http://www.goeievraag.nl/vraag/man-wakker-erectie-opgewonden.35935

Toegevoegd na 2 minuten:
De man heeft vaak wanneer hij 's morgens wakker wordt een erectie, de zogenaamde ochtenderectie. Deze heeft niets met seksuele gedachten of dromen te maken, kan echter wel de zin in seks die veel mannen in de ochtend hebben verklaren. De ochtenderectie is een overblijvende erectie vanuit de laatste zogenoemde remslaap, en treedt daardoor vaak op als de man vanzelf ontwaakt, en niet wanneer deze wordt wakker gemaakt.

zie ook; http://www.sexwoordenboek.nl/erectie_ochtend.html

Toegevoegd na 6 minuten:
Een nachtelijk erectie treedt op waneer een man heel diep en ontspannen slaapt, tijdens de zgn REM periode van de slaap. Een nachtelijke erectie komt meerdere malen voor bij een man/ jongen maar wordt tijdens de droom niet opgemerkt. Als de man bij het wakker worden een stijve ( erectie ) heeft spreekt men van een ochtenderectie. Als de man wakker wordt met een ochtenderectie moet hij ook vaak urineren en dat is een behoorlijk groot probleem want het gaat heel moeilijk samen.

Wat is het nut van een ochtenderectie?
Volgens gebruikers op het wetenschapforum is een nachtelijke erectie bedoeld om de penis goed te laten doorbloeden en dat is weer nodig omdat in normale toestand de bloedvaten erg nauw zijn. Overdag is een erectie nogal lastig. In de oertijd zou het de overlevingskansen verkleinen indien een man tijdens de jacht gehinderd zou worden door een erectie. Vandaar dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is een normaal verschijnsel. Het wordt in bepaalde kringen een ODOL genoemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja volkomen normaal..
mannen hebben meerdere keren op een dag een erectie,zonder dat ze sex willen ..de penis is ook een spier..die zich af en toe wil strekken haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is heel normaal bij mannen, de meeste mannen worden smorgens wakker met een stijve penis. dat wordt een ODOL genoemd (ontzettend dikke ochtend lul) is niks vaags aan hoor