Hoe kom ik van een droom af?

Al maanden droom ik meerdere keren per week bijna hetzelfde. Een vreselijke irritante droom. Ik moet steeds om 10.uur uit een vakantiehuisje zijn en je raadt het al...alles zit tegen, ik haal het nooit en wordt doodmoe en gefrustreerd wakker. Er gebeuren wel steeds andere dingen tussendoor, maar die 10 uur haal ik nooit! Hoe stop ik dit?

Toegevoegd na 16 minuten:
Heb idd veel stress. En medicijnen ertegen. Deze droom ook aan psychiater verteld. Die zei dat ik , omdat ik altijd op tijd wil zijn, altijd haast heb.Dat weet ik nu, maar de droom stopt niet. Heb er nog een die steeds terug komt. Ben gek op Disneyland. Kom vaak in het Disneyhotel aan in mijn droom, maar er is altijd wel iets waardoor ik nooit in het park kom!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is er iets in je dagelijks leven waar je tegenaan loopt...heb je veel te maken met deadlines...? Leef je gestresst?
Opschrijven, zoals eerder genoemd, kan wellicht wel helpen hierbij.
Succes!

Het beste antwoord

Zeker als je de droom zo vaak droomt, dan kan je die droom op een gegeven moment gaan leiden. Dan doe je wat jij wilt.

Dus volg die raad van de psychiater op IN DE DROOM. Dus als je de droomt hebt, zeg dan tegen jezelf, ik wil helemaal niet op tijd zijn. Wat kan er gebeuren?
Ga eens lekker onderweg naar een restaurant en neem eens op je gemak een kopje koffie. Neem die mensen daar eens in je op.
Sta je in de file, lekker toch, heerlijk de muziek aan en verder.
Waarom maakt je er niet een leuke reis van. Je komt toch nooit aan, dus of je nu te laat bent of niet, dat maakt helemaal niet uit:-).
Duik eens lekker in het warme water van dat ene meertje. Ga een gek doen.

Het is JOUW droom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

oftwel gaa je naar een een speciale doctor die dingen uit je hersens kan wissen want meestal zijn dromen van dingen die je gezien hebt
oftewel wil je geweten je iets zeggen van dat je iets moet goedmaken heb je bv iets slechts gedaan voor de droom?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer de droom te begrijpen. Wanneer je de droom begrijpt, stopt het.

Toegevoegd na 52 minuten:
Als de droom, na die verklaring van je psychiater, nog steeds terug komt, dan klopt die verklaring gewoon niet. Dat weet je onderbewust. Pas als je de verklaring echt accepteert, bewust en onbewust, dan stopt de droom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kan je s avonds voort slapen gaan wat dingen van je afschrijven.
Misschien ben je een druk bijtje en dat je daarom zo droomt.
Door dingen van je af te schrijven, neem je ze niet mee naar bed.
Heel veel succes hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor het slapen gaan in gedachten de droom doornemen maar er een ander einde aan breien? Misschien kun je het op die manier een beetje sturen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk ben je nog een paar weken van je vakantie verwijdert.
De stress die je hebt opgebouwd in de laatste maanden + het feit dat je waarschijnlijk een vakantie hebt geboekt in je aankomende vakantie, waar je onbewust hard aan toe bent!
Dit alles zorgt ervoor dat je onbewust veel bezig bent met iets waar tijdsdruk achter zit!
Hierdoor kun je herhaaldelijk stemmingswisselingen door krijgen maar ook steeds terugkerende dromen.

Neem ff een stap terug, en probeer wat rust te vinden!
Anders ga je straks oververmoeid je vakantie vieren, zonder uitgerust terug te komen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom vecht je tegen je droom?
Waarom is het zo vreselijk irritant?
Je droom is je eigen spiegel, hij laat je zien wie je bent.
Hoe vaak moet je nog in deze spiegel kijken voordat je het begrijpt?
De oplossing ligt bij je zelf, probeer je zelf te overtuigen dat je wel op tijd kan wezen, je droom is je eigen onmacht om op tijd te zijn, ga het toepassen in je dagelijkse leven, leer overzicht te krijgen in het leven, en stel niet alles uit tot het laatste moment, jij bent zelf de oplossing van je droom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er wordt gezegd dat dromen betekenissen hebben, dus misschien wil die droom jou juist iets zeggen waar je achter moet zien te komen. je kan niet zelf bepalen wat je droomt, misschien kan je naar een speciale dokter als die er zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn sites waar je je dromen kan laten verklaren,mogelijk heb je na een goede verklaring rust en keert de droom niet terug
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien moet je ff googlen op het begrip lucide dromen misschien kan je zo je droom onder controle krijgen en stoppen ofzow
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien gaat het niet om de tijd...maar van een afspraak...je hebt misschien moeite om naar iets te gaan wat je hebt afgesproken...ontlopen van situaties?....moeite hebben met een confrontatie...

Je zegt dat er steeds andere dingen tussendoor gebeuren...geef eens een voorbeeld?....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om dat wat je wilt (Disneyland) te bereiken zul je prioriteiten moeten stellen en door de zure appel heen moeten bijten.
Het prettige leven (vakantiehuis) moet je een tijdje verlaten om te kunnen doen wat je moet doen, anders kom je nooit waar je wilt zijn.
Het is maar mijn interpretatie en het hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar ik hoop dat je er iets aan hebt.