Worden ex-schaafwonden littekens die wit zijn ooit nog bruin??!!

Na een scooterongeluk heb ik op beide armen schaafwonden opgelopen. Inmiddels zijn deze genezen en de korsten zijn er vanzelf afgegaan, maar nu zijn de plekken wit!!!!
Worden deze ooit nog bruin! Iedereen vraagt of ik een of andere huid ziekte heb.

Weet jij het antwoord?

/2500

Persoonlijk denk ik dat een litteken een soort van dode huid is waar de pigment uit verdwenen is.En huid zonder pigment kan niet bruin worden.Zo ook met zware schaafwonden denk ik...maar ik KAN het mishebben...(reageren mag dus). ;-)

Als het echt littekens zijn, dan helaas, die worden nooit meer zo bruin als de rest van je huid. Het vervaagt wel een beetje, maar je zult het altijd blijven zien. Maar zijn het echt littekens, niet gewoon nieuwe huid die nog bruin moet worden?

ik denk het niet, littekens worden niet meer bruin vanwege dat pigment gebrek of afwezigheid daarvan. ik denk dat je dat met wat zelfbruiner of zoiets wel kan weg werken. ps ik weet niet of zelfbruiner je pigment activeert of anders werkt of zo maar als er al geen pigment is dan wordt het niet bruin dan zul je toch een zelfgekleurde maskeerder moeten gebruiken

Hee. Nee helaas. Littekens worden niet meer bruin. Tegenwoordig heb je de crème die je op kan smeten zodat je huid bruiner word. Ik zou dat eens proberen. Is het ongeluk kort geleden kunnen de witte plekken nog kleiner worden. Soms verdwijnen. Succes

Van wat ik heb geleerd bestaan littekens uit bindweefsel die de gaten opvult in de gewone huid als je een diepe wond hebt. Bindweefsel heeft geen pigment, en kan dus niet verkleuren

Bij mij ontstaan ook snel littekens na een wondje. ze worden bij mij wel minder zichtbaar, maar als je goed kijkt zie je ze nog wel. Maar aangezien die van jou helemaal wit zijn, kan dit misschien ook anders zijn.

Littekens behandelen met Calendula zalf. Ook als ze wat ouder zijn helpt dit nog. Het litteken geneest dan goed of herstelt zich en dan kan je huid gewoon weer bruin worden. Uit ervaring.

Littekens kun je behandelen met vit E creme of bio oil, deze zorgen er voor dat je littekenweefsel langzaam, maar helaas wel heel langzaam verdwijnt. Eventueel is calendula ook een goede optie, alleen ik zou voor de balsem gaan i.p.v. van de zalf. Daar zit namelijk geen paraffine in, die je huid uitdroogt. een goeie vind je via onderstaande link, op deze site koop je ook de bio-oil of de e-creme

Bronnen:
http://www.elvitaal.nl/detail/elvitaal-pro...

littekens vervagen met de jaren, gaan natuurlijk nooit helemaal weg maar na een aantal jaren wordt het wel wat minder, je heb ook een creme die je er kan opsmeren dat helpt ook wel en als je littekens extreem zijn kan je via je huisarts naar een dokter in het ziekenhuis die kunnen dat met bepaalde lasers een beetje wegwerken maar ze gaan nooit helemaal weg

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100