Vind jij dat je zonder kadootje op een verjaadag kunt komen? Zo ja en zo nee, wat maakt dat je dat vindt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben Jehovah's getuige dus hoor dit niet te doen.
De mensen om mij heen vieren toevallig hun verjaardag niet.
Maar mijn moeder en mijn vriend geef ik wel elk jaar iets hoor..

Het beste antwoord

Bij een kinderverjaardag zou ik altijd iets meenemen.

Voor volwassenen doe ik het vaak niet. Mensen hebben alles al. Tenzij ze een speciale leeftijd bereiken, dan bedenk ik iets persoonlijks.

Zelf geef ik niks om cadeau's krijgen. Mensen komen voor de gezelligheid en je geeft een feestje omdat je jarig bent en niet omdat je een cadeau wilt krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (21)

Eigenlijk niet. Liever het afgezaagde bloemetje of een doosje bonbons dan helemaal niets.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom een - voor een mening..? +je hoor!
AWM
14 jaar geleden
Nou ja, diegene is het gewoon niet met me eens. Dat mag, maar die mag niet op mijn verjaardag komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan loop je wel een doos bonbons mis..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja of juist niet xD
Je kunt zeker zonder kadootje op een verjaardag komen.
Als ik mensen uitnodig doe ik dat omdat ik de personen graag mag! Dus niet voor het kado.
En ik ga ervanuit dat het omgekeerd ook zo is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt eraan wat de band is tussen jou en de jarige persoon. En ook ligt het eraan wat de wensen van de jarige zijn. Sommige mensen (vooral ouderen) hebben 10x liever jou aanwezigheid en geven niks om een cadeau. Dan hoef je wat mij betreft ook niets te geven behalve een dikke knuffel. Daar maak je iemand vaak ook blij mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind van niet.
Het geven van een kleine attentie is al voldoende.
Beter een met zorg uitgekozen klein kado als een groot duur kado ter meerdere glorie van jezelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet verplicht om een kadotje mee te nemen naar een verjaardag.
Bij ons in de familie hebben wij het voor volwassenen afgeschaft omdat je tegen woordig toch alles hebt en als je geld geeft krijg je het op je eigen verjaardag weer terug.
de aanwezigheid is belangrijker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en nee.

Als het in een groep gewoonte is om kado's te geven dan zul je daaraan moeten meedoen, OF vooraf aangeven dat je dat niet doet. Mensen kunnen dan zelf kiezen of ze jou dan wel een kadootje geven.

Andersom kun je ook met je vriendengroep afspreken niet meer aan kado's te doen. Dat scheelt een hoop moeite en geld.

Samen met mijn broertje (die 2 dagen voor mij jarig is) geven we elkaar al jaren lang symbolisch 10.000 euro. We vieren het op dezelfde dag. Effectief is er dus geen kado, maar als iemand vraagt wat je gehad hebt is 10000 euro altijd een leuk antwoord (;
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja wij deden het met miljoenen, jammer dat ik het 1 keer biet terug kreeg :( , +1
nee dat hoeft niet persee,
maar ik doe zelf wel altijd even een kleinigheidje.
en anders even een leuke kaart maken/kopen dat is ook altijd leuk om te krijgen
14 jaar geleden
Eerlijk gezegt vind ik inderdaad dat je in ieder geval met íets moet kopen. Het gaat niet om wat, maar het gaat om het gebaar dat je ermee maakt. Het geeft aan dat je aan diegene dacht, en dat je hem of haar graag mag dat je diegene een geschenk geeft. Dus; ja, ik vind dat je íets moet meenemen.

Liefs, Hart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben het met je eens. Uiteindelijk gaat het om de aanwezigheid maar toch wordt er raar gekeken als er geen cadeautje gegeven wordt. Is het niet door de jarige, dan is het wel door de andere feestgangers.
Je kan makkelijk zonder een cado naar verjaardag feestje gaan niks mis mee. Je zegt gewoon door het drukte heb ik geen tijd gehad om een cadeautje voor je te zoeken. Maar je kan dus later hem/haar een cadeautje geven...

Niks mis mee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klinkt niet, of de jarige hoog op je prioriteiten-lijstje staat....'ik heb het te druk gehad, om 5 minuutjes voor jóú uit te trekken' - ik zou het niet leuk vinden, als iemand dat tegen me zou zeggen. Dan maar gewoon komen, en vragen, waarmee je iemand een plezier kan doen, en zeggen, dat je het gezellig zou vinden iemand weer eens uitgebreid te spreken, als de verjaarsdrukte weer voorbij is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er om heen draaien waarom je geen cadeautje hebt gekocht vind ik ook niet nodig.
Een kleinigheidje is leuk, maar je kan ook roepen: hier ben ik het grootste cadeau van allemaal !!
en een dikke knuffel geven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja.. vooral niet liegen dus..
In feite ben je niet verplicht om een cadeau te geven. Bij ons is dat zo dat wij daar afspraken over hebben gemaakt. Toch is het altijd wel leuk om een attentie mee te nemen. Maar dat doe ik ook met regelmaat als ik gewoon op bezoek kom. Ik vind het nou eenmaal leuk om te geven, maar om zo nu en dan te ontvangen vind ik ook leuk, al draait het niet daarom. Voor een verjaardag van een kind zal ik altijd een cadeau meenemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind persoonlijk van niet, maar het ligt ook een beetje aan de persoon. Als het een VerjaardagsParty is van iemand die je eigenlijk niet zo goed kent, maar je komt voor de andere mensen die daar komen die je wel leuk vind etc. dan maakt het wat mij betreft niet echt uit. (het zou natuurlijk wel netjes zijn om een kleinigheidje mee te nemen). Maar als het iemand is die je goed kent, of veel mee omgaat, dan vind ik wel dat je een cadeautje mee moet nemen. Gewoon alleen al dat je even laat weten dat je aan diegene hebt gedacht. Of het een groot of klein cadeautje is maakt niet uit. Het belangrijkst is dat je gewoon even laat zien dat je een beetje om diegene geeft. ( het is dan wel weer een beetje gek als je met iets heel kleins aankomt wanneer iedereen anders iets groots geeft, maar dat kan je waarschijnlijk zelf wel inschatten)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het wel een paar keer gedaan, in een situatie dat ik erg weinig geld had. Ik zei dat gewoon eerlijk, of soms had ik een kaartje met een """tegoedbon"" voor b.v. samen naar de bios in betere omstandigheden o.i.d.
Mensen hebben liever dat je wel komt. Dat cadeautje is in feite niet zo belangrijk. Een leuke kaart kun je altijd schrijven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede oplssing+ 1 , deed ik ook wel eens, gaf ik een oppasbon zodat iemand een avondje weg kon, of een strijkbon , goed voor 2 volle wasmanden de reactie die ik kreeg was altijd heel psitief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een eerlijk antwoord.+1
Ik vind dat het altijd moet kunnen. Een bezoek zou nooit moeten gaan om de kado's .
Ook niet als een " ik heb aan je gedacht" symbool.
Ik ben er.. dus heb ik aan je gedacht toch?

OF ik zonder kadootje naar een verjaardag ga, hangt voor mij heel erg af van mijn relatie met de jarig jet of job. En van diens leeftijd.

Ik neem zeker iets mee:

-als het een jarig kind betreft
-als ik de jarige nog niet zo goed ken
-als ik weet dat de jarige er prijs op stelt

In alle overige gevallen zou ik ook gerust zonder kadootje durven komen. En ik zou er zelf ook geen probleem mee hebben als ze bij mij binnenstappen zonder kado.

Het gaat voor mij om het spel, niet om de knikkers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik heb liever dat iemand een goed humeur meeneemt. Dat is wat ik het liefste heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons in de familie hebben we het grotendeels afgeschaft (gelukkig, de envelop met inhoud werd ook zo groezelig van het heen en weer geven). Bij vrienden neem ik vaak een plantje/bloemetje of iets zelfgemaakts mee, of als ik iets zie wat bij ze past neem ik dat mee.

Ik ga niet mee in dure kado's, ook niet bij mijn kinderen op feestjes. Mijn zoon kreeg laatst een kado van € 15,00 ik vond dat teveel en heb het ook niet "terug" gegeven.

Kleine attentie zegt voor mij: ik heb aan je gedacht en aandacht aan je besteed, liever een zelfgemaakte kaart dan niets, maar liever ook geen groot kado.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zelf vind het altijd leuk om een attentie te krijgen wat goed bij je past.
Alleen geld leg ik aan de kant, en kom er dan jaren later achter dat ik dat nog heb liggen.
Het is gewoon fijn dat mensen begrijpen hoe je in elkaar zit, en daar de moeite voor nemen om een passend kado voor je te vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ooit was ik zo slecht... ik had geen kadootjes gekocht omdat ik het vergeten was. Ik maar stressen, uiteindelijk een strik om mijn nek gedaan en heerlijk eerlijk alles opgebiecht en uitgelegd dat ik geen bloemetje of chocolade van de benzinepomp wilde meenemen.

Ik kreeg meteen een dikke knuffel en er werd gezegd dat ik het mooiste kado had meegebracht!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat mij betreft zijn die cadeau's onzin,en mag afgeschaft worden.maar vaak wordt t ook gezien als een blijk dat je aan de jarige hebt gedacht en de tijd hebt genomen om hem/haar in t zonnetje te zetten.en dan geeft 'zonder cadeautje' komen een egoistisch indruk..t is meer een traditie.de één neemt t heel personelijk de ander geeft er niks om.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het komt wel eens zo uit dat je zonder een cadeautje op iemands verjaardag komt. Dat moet kunnen. Je bent dan zelf het cadeau in zo'n situatie, vooral als je onverwacht binnenkomt en je een prestatie hebt moeten leveren om te komen.
Je kunt je ook afvragen hoe je het zelf vindt als je vriend een cadeautje meeneemt voor jou. Hoe persoonlijker zo'n cadeautje is des te leuker vind je het. Hoe je verwacht dat een ander tegen je doet, zo doe je ook tegen een ander. Het gaat niet zo zeer om de waarde maar om het feit dat je aan iemand hebt gedacht. Op vakantie zag ik een leuk petje en met een golfthema er op. Ik dacht meteen aan mijn vriend die ook golft. Dus kocht ik het petje en moest driekwart jaar wachten voordat hij jarig was. Ik kon niet wachten hoe hij het vond en hij was er erg op gesteld dat ik het helemaal van uit buitenland had meegenomen en dus tijdens mijn vakantie nog aan hem dacht. Wat is er leuker dan je vrienden te verrassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoeft niks te geven, niemand verplicht je ertoe.
Maar het is wel altijd leuk om iets te geven en om iets te krijgen. Het gaat dan niet om de waarde van het materiaal maar om de waarde van 'de moeite' die je erin gestoken hebt. Een mooie foto of zelfs een hele stomme kleurplaat doen het vaak nog beter dan het 'afgezaagde' bloemetje, gewoon omdat je er moeite in hebt gestoken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo ja: met de belofte later nog met iets te komen
zo nee: zie zo ja.