Ook geen hard voedsel zoals noten en chips. Dit schuurt langs de keel en dan kan extra zeer gaan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

beter geen zuivelproducten. Deze hebben vaak een invloed op de slijmvliezen. Dit effect kan verergeren als je last hebt van je keel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
scherp gekruide dingen lijkt me ook niet prettig
anneliez
13 jaar geleden
Voorkom dat je keel te koud wordt, dus geen ijs of ijskoude dranken.
Ook zijn, zoals eerder gemeld, zuivelproducten niet goed omdat die slijmvorming bevorderen.

Normaal eten: het zal misschien wat pijnlijk zijn maar veroorzaakt geen extra problemen. Je kunt na het eten ook een kop thee (evt met honing) nemen, dat spoelt het schoon en dat verzacht.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
normaal blijven eten, dat wilde ik in ieder geval ook aanbevelen.
Zure dingen kunnen de irritatie ook doen toenemen, maar dat zul je moeten uitproberen: soms vind ik bij keelpijn appelsap (zuur!) erg prettig, soms verdraag ik het dan juist niet (ligt misschien aan de oorzaak van de irritatie, geen idee).