Hoe kan het dat alle thee voor mij plots bitter smaakt?

Ik drink heel graag thee maar welke thee ik ook drink, hij smaakt bitter. Dit is iets nieuws dat ik voordien nog niet had.
Ik heb al gember, rooibos, camille enz. geprobeerd, maar alles heeft diezelfde bittere smaak. Doe ik er honing in, is dat bittere thee met honing, dus ook niet echt lekker.
Andere voeding smaakt nog net hetzelfde als voorheen, het is alleen bij thee.
Ik neem geen medicatie of dergelijke, heb wel enkele keren Paracetamol genomen toen ik corona had vlak na nieuwjaar. Maar dat is weer een tijdje terug. Is helemaal genezen behalve slijmen in de keel en mijn stem die nog niet helemaal helder is. En af en toe hoest ik nog eens.

een jaar geleden
1.7K
jc54
een jaar geleden
Dit kan een gevolg van jouw corona zijn. Voor dat alle smaken (en/of geuren) weer "normaal" zijn, kan in sommige gevallen lang duren.
Amadea
een jaar geleden
Wat ook een oorzaak kan zijn is de consumptie van uit China afkomstige pijnboompitten.
Ritsuka
een jaar geleden
Heb je dit bij elk glas? Ander afwasmiddel of vaatwastablet?
liveisgreat
een jaar geleden
Dank voor de reactiesHet vaatwasmiddel is niet veranderd. Pijnboompitten eet ik niet , ook nooit kant en klare pesto of zo.
SimonV
een jaar geleden
Er zijn zelfs mensen die helemaal geen thee meer lusten na een coronabesmetting.
https://www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/covid-19-taste-buds-eating-food-b2125372.html
Cryofiel
een jaar geleden
De slijmvliezen zijn niet "overgevoelig", het is gewoon een na-effect van de corona-infectie. Niets aan de hand, gaat vanzelf over, het lichaam lost dat zelf op.

Paracetamol is stukken onschuldiger dan de natuurlijke middelen die voorheen werden gebruikt bij koortsachtige klachten.
liveisgreat
een jaar geleden
EchtWel ik neem nooit of te nimmer Paracetamol normaal maar ik had door die Corona zo n rugpijn dat ik niet kon slapen. En das ook niet gezond. Was na een dikke week, toen de koorts al gezakt was
liveisgreat
een jaar geleden
Cryofiel ik neem nooit iets tegen koorts, dat is mn lichaam dat zichzelf geneest. Ik hoop van harte dat mn smaak weer gewoon wordt na verloop van tijd, gelukkig is het alleen bij thrr
liveisgreat
een jaar geleden
thrr = thee
Cryofiel
een jaar geleden
Ok, dat is een goede en heel begrijpelijke reden om een keer paracetamol te nemen. Zeker omdat dat een onschuldig middel is.

Ik ben het met je eens dat je ook de onschuldigere middelen moet mijden als het lichaam het ook zelf kan oplossen. Dat doe ik zelf ook als het enigzins kan.

Ik weet dat de reuk- en smaakeffecten van corona bij de grote meerderheid vanzelf verdwijnen, ook al is dat soms pas na meerdere maanden. Of ze bij iedereen (dus bij 100% van de getroffenen) verdwijnen, durf ik niet te zeggen. Daarvoor heb ik me onvoldoende ingelezen in deze materie.

Ik wens voor jou dat je er snel vanaf zult zijn.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Ik denk oud slijm. Eten heb je eerst even in je mond voordat je het doorslikt. Thee komt wat directer in aanraking met de slijmvliezen. Paracetamol is zeker wel slecht, net als andere medicijnen. Eet maar eens een doosje leeg. Zorgt voor minder aanmaak van gluthation en is een belasting voor je lever. Bij pijnklachten kan ik het me voorstellen maar wordt vaak ook gebruikt bij verkoudheid en griep, vandaar. Zijn wel natuurlijke middelen om het genezingsproces te ondersteunen en slijm te verwijderen.
liveisgreat
een jaar geleden
@echtwel , elke tip welkom hoor...En idd Paracetamol nemen als je ziek bent is van de pot gerukt. Mensen denken soms dat je koorts moet "onderdrukken" terwijl dat net je lichaam is die warmte aanmaakt om te genezen. En dan gaan ze middelen nemen die nog eens de aanmaak van gluthation onderdrukt. Vandaar dat je soms met één Paracetamol de koorts helemaal onderdrukt hebt, je lichaamsproces stopt gewoon. En dan denken mensen "hehe ik ben aan het genezen, mijn koorts zakt" maar het tegendeel is waar. Ze verminderen hun natuurlijk weerstand tegen griep en ergere ziektes...
Cryofiel
een jaar geleden
Och, paracetamol is vrij onschuldig. Zoals al eerder voorbij is gekomen, er zijn natuurlijke middelen (die vroeger, voordat we paracetamol hadden daadwerkelijk werden gebruikt) die een stuk minder onschuldig zijn.

Maar dat gaat allemaal voorbij aan de vraag. Alles wijst erop dat je nu gewoon de effecten van je corona-infectie ondervindt. Je kunt alleen maar hopen dat die niet lang meer aanhouden.

Je mag je in ieder geval gelukkig prijzen dat deze effecten in jouw geval alleen bij thee optreden, en niet bij alles wat je eet of drinkt, zoals een vriendin helaas al anderhalf jaar ondervindt...

Antwoorden (2)

Corona kan je reuk en smaak aantasten. Tot zelfs geheel wegmaken aan toe.

Dit effect kan weken tot maanden aanhouden.

Jouw smaakverandering lijkt dus een direct gevolg van de corona-infectie.
een jaar geleden
Het is mogelijk dat u op een bepaald moment extra gevoelig bent voor de smaak van tannines in thee. Er zijn enkele redenen waarom dit kan gebeuren:
• Veranderde smaakpapillen: sommige aandoeningen, zoals bepaalde infecties of medicijngebruik, kunnen leiden tot veranderde smaakpapillen waardoor u gevoeliger bent voor bepaalde smaken.
• Hormonale veranderingen: hormonale veranderingen in het lichaam, zoals bijvoorbeeld bij zwangerschap, kunnen ook leiden tot veranderde smaakpapillen.
• Stress: stress kan ook een rol spelen bij de smaakbeleving. Stress kan de smaakpapillen beïnvloeden, waardoor u gevoeliger bent voor bittere smaken.
SimonV
een jaar geleden