Eet gezond en gevarieerd (voldoende groente en fruit), vermijd stress, neem voldoende rust en slaap, kom in beweging (nog beter, beweging in de buitenlucht),
gebruik vitamine C en A.Vogel Echinaforce druppels of
Oscillococcinum.
Drink voldoende water. Door koorts transpireer je veel en is het daarom belangrijk om het vochtgehalte in je lichaam op peil te houden. Thee, water, bouillon, alles telt, behalve koffie en alcohol.
Zodra je merkt dat de griepverschijnselen toenemen luister dan goed naar je lichaam. Neem op tijd voldoende rust. Het is niet noodzakelijk om op bed te blijven, maar vermijd wel lichamelijke inspanning.
Koel niet af. Indien je naar buiten gaat moet je je goed aanpassen aan de weersomstandigheden.
Indien de griepverschijnselen niet afnemen binnen een week of als de koorts hoog blijft, neem contact op met je (huis)arts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
.

Andere antwoorden (4)

Rust nemen, op tijd gaan slapen, veel groente en fruit eten en genoeg water drinken.

Toegevoegd na 44 seconden:
Vooral rust nemen en op tijd slapen geeft je lichaam de beste kans om te herstellen.
13 jaar geleden
Eigenlijk is uitzieken de enige remedie tegen griep. Zorg voor voldoende (nacht)rust, warmte en ontspanning. Als u koorts heeft, is het belangrijk dat u voldoende drinkt en in bed blijft. Neem de tijd om rustig uit te zieken. Als u te vroeg weer aan de slag gaat, kunnen de ziekteverschijnselen terugkomen. Geneesmiddelen zijn niet nodig. Rust is het beste medicijn.

Bij keelklachten is bevochtigen van de keel aan te raden. Dit kunt u doen door middel van zuigen of sabbelen op een snoepje of dropje, gorgelen met fysiologisch zout of het drinken van koude dranken.

Bij griepverschijnselen die na drie tot vier dagen nog niet minder worden, is een bezoek aan uw huisarts aan te bevelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kippensoeppie nemen :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Keel- en buikpijn zijn geen griepverschijnselen. Keelpijn kan voorkomen bij verkoudheid maar ook zonder verkoudheid en door een bacterie worden veroorzaakt. Ontsmetten heeft niet zo gek veel zin. Een gewoon snoepje werkt net zo goed als dure ontsmettende keelpastilles. Wel kun je een vieze smaak verbeteren door met een mondwatertje te spoelen of je tanden te poetsen.

Buikpijn heeft niets met griep of verkoudheid te maken en kan vele oorzaken hebben. Meest voorkomend zijn voedsel dat slecht wordt verdragen of een infectie met een virus of een bacterie. Probeer erachter te komen met welke voedingsmiddelen je darmen moeite hebben en in het geval van een infectie kun je weinig meer doen dan licht verteerbaar eten, goed blijven drinken en de gebruikelijke hygiëne in acht nemen. Eventueel kun je diarree tegengaan met loperamide of Norit, allebei verkrijgbaar bij de drogist.