Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kun je hier aan doen?

Laatst in de supermarkt trilde ik heel erg met afrekenen, toen ik naar binnen ging blokkeerde mijn buik voelde ik. Nu durf ik er niet meer heen.. Wat is hier aan te doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
704

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Met zo'n vraag kun je beter naar je huisarts gaan. Het lijkt op hyperventilatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat je niet op de kop zitten door de angst dat het weer gebeurt, ga de volgende keer met iemand mee en je zult zien dat het eenmalig is geweest.
Dus absoluut niet ontwijken want dan wordt de angst groter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je een paniekaanval heb gehad.
Wat je kan doen?
Zou echt willen dat ik je daar een antwoord op kon geven, maar misschien dat je wel iets hebt aan het antw zodat je hiermee op google kan zoeken.
Heel veel sterkte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf heb ik ook wel eens zoiets meegemaakt. Het is waarschijnlijk een paniekaanval. Als je logisch nadenkt kan die aanval allerlei oorzaken hebben maar het is hoogst onwaarschijnlijk dat die supermarkt daar de oorzaak van is. Het kunnen allerlei innerlijke spanningen zijn en soms is het moeilijk daar een oorzaak van aan te wijzen.
Ga dus terug naar die supermarkt want als je plaatsen gaat mijden die geen oorzaak zijn is het eind zoek en zit je over een tijdje met agorafobie en durf je je huis niet meer uit.
Het ergste wat je kan gebeuren is dat je je de eerste keer weer wat onprettig zal voelen, maar daar ga je niet dood aan. Integendeel als je weer op straat staat heb je je angst overwonnen en kun je weer verder met je leven.
Kijk wel serieus waar die spanning aan kan liggen en probeer dat op te lossen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is ontspanningstherapie volgens methode van Dixhoorn iets voor jou
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Mijn eerste associatie was ‘verkeerde ademhaling’. Even later las ik dat je contact met een ademtherapeut hebt/had. Nooit van gehoord maar het lijkt me een boeiend beroep. Zijn er raakvlakken met hartcoherentie? Het hoeft geen hyperventilatie te zijn maar ik zoek het wel in die richting. Leg het toch eens voor aan die therapeut.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding