Buikvet kan je niet echt verbranden door buikspieroefeningen, maar hoe dan wel?

Als je oplet met wat je eet, dus geen suikers enz. duurt dit toch super lang?

Weet jij het antwoord?

/2500

Door een kcal tekort te maken. Dit kan door minder eten of meer verbruiken, of een combinatie hiervan. Zorgen dat je genoeg groente en eiwitten eet helpt, dit vult goed voor relatief weinig kcal (en bij groente veel vezels). Krachttraining zorgt voor behoud van spiermassa, en een hogere verbranding in rust. Suiker hoef je niet per se mee te stoppen, maar beetje op letten is wel handig, krijgen we best veel binnen tegenwoordig. Uit fruit is bijvoorbeeld niet zo erg, als je het met mate eet. Het duurt inderdaad lang, maar het werkt wel. Toegevoegd na 3 minuten: Ik maak regelmatig foto's van mijzelf van voorkant en zijkant, en ik zie vooruitgang, zeker als ik foto's met jaar verschil naast elkaar zet. Buik is strakker, schouders, biceps en billen zijn gespierder. Ik focus op: - voldoende groente eten (met lunch en avondeten, rond de 500 gram totaal) - minstens 100 gram eiwitten - voldoende slaap - stress verminderen - zo min mogelijk kcal drinken (vooral water en thee) - 2-3x in de week krachttraining - meer beweging gedurende de dag (vaker trap nemen, ergens op de fiets heen ipv auto, etc) Ik doe bijna nooit specifieke buikspieroefeningen, en toch zijn ze een beetje zichtbaar (omdat ik dus vetpercentage aan het verlagen ben). Toegevoegd na 5 minuten: Dit is wat voor mij werkt, wil niet zeggen dat het voor iedereen werkt. Maar focussen op 1 of meerdere punten die ik noem is een goed begin, en gaat zeker effect hebben bij de meeste mensen. Minderen in koolhydraten en wat meer goede vetten eten werkt ook voor sommige mensen, maar je moet even kijken of dat voor jou goed bevalt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100