Kun je verslaafd raken aan softdrugs

Ik vroeg me dat af. weet iemand daar een antwoord op

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (9)

Ja, net zoals aan sigaretten of koffie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker. Begint met gewenning en wordt later een verslaving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lijkt mij van wel, want je begint volgens mij niet meteen aan de cocaine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan, vooral geestelijk maar lichamelijke verslaving is zeker ook mogelijk. Er zijn veel sites over, dus als je meer wilt weten kun je volop informatie vinden via onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dit kan zeker.
Dit is ook een regelrecht gevolg van de steeds beter kwaliteit cannabis die er in Nederland te koop is.
Ik weet echter uit ervaring dat dit niet voor iedereen opgaat, het heeft er ook veel mee te maken hoe sterk jij in je schoenen staat.
Het beste blijft natuurlijk om er gewoon niet mee te beginnen, dan weet je ook niet wat je mist ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Jaap;

Een mens kan verslaafd raken aan alles wat hij lekker of prettig vindt, dus ook aan softdrugs. Van verslaving spreek je als je in je dagelijks bestaan eigenlijk niet meer goed zonder iets kunt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan zeker ,;) Roken kan ook een soort zijn van softdrugs.
En inderdaad het begint metiets kleins en je went eraan en daarna ben je er afhankelijk van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Softdrugs zijn verslavend. Zij bevatten een stof die op de lange duur verslavend werkt: Je wordt er afhankelijk van wanneer je je prettig wilt voelen.
Zo bevat marihuana de stof THC, die het 'high' gevoel in de hersenen veroorzaken. Deze stof is verslavend.

Bij langdurig gebruik zorgt deze gewoonte ook nog eens voor 'gewoonteverslaving'. Je gebruikt het zo vaak en lang, dat je je niet meer prettig voelt zonder. Hier zit de verslaving tussen de oren.
(Zoals bv ook met internetverslaving, of gokverslaving).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De nederlandse Soft Drugs zijn tegenwoordig zo zwaar dat het bekant onder harddrugs valt... Het is wel degelijk verslavend, kan ik als ervaringsdeskundige vertellen na twee keer een relatie te hebben gehad met iemand die daar ook daadwerkelijk verslaafd aan was. Het hoeft echter niet zo te zijn... sigaretten zijn verslavender. Ik zelf gebruik weleens wiet ook, maar eens een keer en dan maanden niet bijvoorbeeld. En dan is het ook niet zo dat ik ernaar verlang. Maar ik ken ook mensen die er niet buiten kunnen en er finaal van naar de klote gaan, en vele nuances er tussenin... kijk dus uit...
In eerste instantie ben je ontspannen of stoned, maar de volgende dag krijg je het wel op je brood... Wat dat betreft is het net als drank... Je kunt er agressief van reageren.
Mocht je er toch baat van hebben d.m.v. alleen wat ontspanning, en er niet verslaafd aan willen raken, koop dan goedkopp wat gruis en zet er thee van. Kook water, doe wat wiet erin. niet aanraken, niet kneuzen... laat de wiet naar de bodem zakken en drink de thee dan, zonder de blaadjes... Dan heb je een leeg hoofd (als in nergens meer aan denken) en ben je ontspannen slechts en heb je de volgende dag nergens last van.