Is het waar dat als je een pad likt, je stoned wordt? xD

Dat zei mijn vriendin. Ik wist niet of het waar was, dus bij deze.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja dat kan. Zoals in wikipedia bescheven staat: "Een bepaalde hoeveelheid van het gif kan een hartstilstand veroorzaken. Er zijn wel fatale vergiftigingen beschreven van overmatig inwendig gebruik van middelen met paddensecreet als afrodisiacum. Ook wordt het gif wel gebruikt als 'drug' door aan de pad te likken of de huid te roken"

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Agapad

Ik heb ook wel eens zoiets gehoord. Maar voordat je nu gelijk alle sloten af gaat zoeken. Het schijnt om een of andere pad ergens in de oerwouden in Zuid amerika ofzo te gaan

Ha, die AnneRosanne; Dat wordt wel vaker beweerd en er zijn ook vage aanwijzingen voor, maar het omgekeerde is waarschijnlijker: dat je flink stoned moet zijn om aan kikkers te gaan likken.

klopt het is de Zuid Amerikaanse pad. De padden zijn waarschijnlijk Bufo Alvarius en bevatten de stof bufotenine, een behoorlijk giftig(cardiotoxisch) tripmiddel en 5-MEO-DMT. Beidden tryptamines. Verder nog andere stoffen

Nee, likken is niet er praktisch en je krijgt niets binnen. Er is een pad, de Bufo alvarius, die met zijn gifklieren een spulletje afscheidt waar je stoned van wordt indien gerookt. De pad moet dan eerst 'gemolken' worden, wat de pad overigens geen schade toebrengt. Hij produceert Bufotenine. Hier een website: Toegevoegd na 9 minuten: Maar, dat weerhoudt mensen niet om het toch te proberen.

Bronnen:
http://www.erowid.org/animals/toads/toads.shtml

dat klopt, je heb een pad die een soort stof bij zich heeft en als je daar aan likt dan kan je inderdaad stoned worden, maar kijk goed uit welke want je heb ook padden die zijn giftig dus ga niet aan de eerste de beste likken hahaha

Ik heb het even voor je geprobeerd op verschillende: - grindpad - klinkerpad - zandpad Behalve een droge strot en krakende dingen tussen je tanden krijg je er niets van. Ben niet stoned geworden, zelfs niet bij een stenenpad...

Bronnen:
eigen experiment en ervaring

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100