Wat kun je het beste met oude dagboeken doen?

Ik heb nogal wat dagboeken van vroeger en ik wil niet dat iedereen ze leest, stel dat er met mij iets zou gebeuren.
Ik wil ze ook niet vernietigen, want ik ben bang dat ik daar spijt van krijg, weg is toch weg.
Wat kan ik er het beste mee doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Opslaan en bewaren voor het eventuele nageslacht. Het is als puber heel erg interessant om dagboeken te lezen van je grootmoeder of overgrootmoeder in dezelfde leeftijdsfase als waarin jij nu verkeert. Bovendien zeggen dagboeken iets over het leven in deze tijd. Over een x aantal jaar is dat geschiedenis, dus interessante informatie.

Zelfs de kijkshop verkoopt een leuke kluis formaat A4 waar alles wel zal inpassen voor 40 of 50 euro. Die breek je niet zomaar open.Weet je dat het veilig ligt.

Ik begrijp hieruit dat je al een tijd geen dagboek meer bijhoudt. In dat geval zou ik een weekend op retraitre gaan en alle boeken nog eens lezen. Daarna zou ik ze ritueel verbranden. Dan ben je klaar met je verleden! Maar goed, dat zou ik doen ;)

bewaren en iemand aanstellen die je kan vertrouwen om ze naar je doodt te verbranden. en opnemen in het testament dat die persoon het moet verbranden zonder het te lezen Toegevoegd na 1 minuut: mee nemen in je kist

Berg die boeken in de zolder ofso. Niet weg doen! Dat zijn herineringen... Je zou altijd eraan denken.

Tijdelijk verstoppen voor je kinderen. En tijdig ook ; ik was te laat. Mijn dochter heeft dagboeken gevonden die ik belist niet niet geschikt acht voor haar leeftijd - al was ik indertijd even oud als zij nu :bloos: Nouja, in elk geval, nooit weggooien. Berg ze gewoon zo goed op,dat ze pas ruim na je dood gevonden kunnen worden.

Zet ze in je testament en geef je notaris het beheer daarover. Of huur een kluis bij een bank, welke alleen geopend kan worden met twee sleutels, de sleutel van jou en de sleutel van de bank. En spreek met de bank af, dat indien jij komt te overlijden, jouw notaris toegang krijgt.

Ik vind de kluisoptie die in het eerste antwoord genoemd is toch wel de beste. Daarnaast kun je in een eventueel testament inderdaad opnemen dat de inhoud van de kluis wordt verbrandt (door de notaris).

ik heb ze compact bij elkaar in een doos met daarop een briefje voor als ik per ongeluk sterf, met instructies. En die instructies wisselen wel eens (wel lezen niet lezen, door wie partner of familielid, etc). En ooit ga ik ze lezen en daarna verbranden.

Inscannen en dan op een digitale drager bewaren. Of meerdere als je bang bent om iets kwijt te raken. Eerst encrypten met PGP, dat is zo goed als onkraakbaar. Dan ben jij de enige die het kan lezen. Daarna de originelen versnipperen of verbranden.

Bronnen:
http://www.cryptography.org/getpgp.htm

Stop ze in een stevige plastic doos en zak en begraaf ze in de grond op een plaats waar niet wordt gebouwd en waar je ze kunt terugvinden.

Niet weggooien. Heb ik zelf 6 jaar geleden gedaan en nu "eeuwig" spijt van. Een kluis lijkt me inderdaad nog de beste optie.

Ik heb op zolder een trommel met mijn dagboeken van tot ik 17 jaar was. Bedoel je zoiets? Ach, als je ouder wordt dan vind je het niet zo erg, als "iedereen" ze leest als er iets met jou gebeurt. Ik denk niet dat iemand anders dan je kinderen zoiets gaat lezen. Misschien kunnen die ze dan naar een uitgever sturen en als het de moeite waard is en het uitgegeven wordt dan verdienen die er nog wat mee. Dat zou ik ze wel gunnen. Dus niet vernietigen. Ik vind een kluisje wel een goed idee. Of een andere afsluitbare kist, waar jij alleen de sleutel van hebt.

Ritueel verbranden, je moet niet in het verleden leven maar in het heden. Je moet niet terug kijken wat je de vorige jaren hebt geschreven. Maar als je ze echt zonodig wilt bewaren moet je gewoon een kluis kopen. . of heel goed verstoppen (pas op daarmee dat je ze zelf niet kwijt raakt;))

bewaren voor je kinderen. die krijgen een fase waarin ze willen ontdekken hoeveel ze met je hebben en hoeveel ze van je verschillen. je doet ze een heel groot plezier als ze het achterste van jouw jongere tong laat zien!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100