wat te doen met ziekenhuisangst?

mijn partner moet naar de kno arts,ik ben zelf zenuwachtiger als hij
vanwege een vervelende ervaring lang geleden
Ik weet wel dat dit niet realistisch is

13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Angst is vervelend maar als je moet dan moet je. Er zijn mensen die bang zijn voor een tandarts, maar waar zijn ze bang voor. Er zijn vrouwen die hebben angst voor de gynaecoloog, maar waarom. Ik kan goed begrijpen dat het heel vernederend is om daar zo bij te liggen het lijkt mij geen lolletje. Maar is dat angst.
Hak de angst nu eens in stukjes. Want je bent bang voor een deel van een ziekenhuis, daar waar je de nare ervaring had, dus niet het hele ziekenhuis. Hoeveel mensen hebben hun leven niet te danken aan een ziekenhuis en zij komen er blij vandaan alleen zag je dat niet. Maar denk eens in heb jij zo'n angst dat je een briefje bij je hebt waarop staat als mij een ongeluk overkomt en ik moet naar een ziekenhuis, laat mij dan maar dood gaan. Ik denk het niet. Dus zo groot is die angst niet. Jij bedenkt het zelf. het is niet voor niets dan men zegt "je lijd het meest aan het geen men vreest"
Er zijn ook leuke dingen in een ziekenhuis de koffie corner en er zijn ook veel aardige mensen, verplegend personeel, zij zijn er voor u en willen je helpen. Een ziekenhuis is niet eng. Wat kan je ertegen doen om even over die drempel te gaan diep inademen en met kleine pufjes de lucht weer uit blazen en gewoon naar binnen stappen. Kijk rustig om je heen en er is niets eng. Krijg je het weer, dan haal je weer even diep adem en puf je weer, net zoals bij de bevalling, en loopt weer verder, lees de bordjes waar je naar toe moet of ga even naar de info balie en vraag het, gegarandeerd ze zijn heel aardig en ga rustig een kopje koffie drinken of thee en kijk eens om je heen er is helemaal niets aan. Net een trein station allemaal mensen die gaan en komen of werken.
Wat ook mogelijk is ga eens gewoon op een dag even een kopje koffie daar drinken als of je even uit bent.
succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ziekenhuisangst kan je (grotendeels ) weg nemen door
heel veel informatie te vragen.
Aan je huisarts, en aan de kno arts, probeer zelf met je
partner mee te gaan, en vraag alles wat je wil weten,
schrijf het thuis op wat je wil vragen, dan vergeet je
niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
flyingcrow
13 jaar geleden
jammer ik kan nog niet plussen,maar bedankt