Rugpijn halverwege mijn rug tot aan mijn onderrug, wat te doen?

Dan bedoel ik niet fysio etc. maar dingen die ik er zelf aan kan doen.. zitten/staan/liggen/lopen, niets werkt!

Toegevoegd na 9 minuten:
Nou ik heb best veel gewerkt en sta/slenter nogal veel tijdens mijn werk, 8 uur per dag dus.. misschien dat ik nu ik al 2 dagen vrij ben last krijg?.... beweeg nu natuurlijk minder..

Weet jij het antwoord?

/2500

totdat je weet wat exact het is, is er weinig wat je kan doen. Bij 'gewone' spierverstijving werkt het om als een bal opgerolt (Knieen tussen je armen nemen) op je ruk liggend heen en weer te 'zwieberen' van lings naar rechts, terwijl je op een stevige ondergrond ligt. Maar zoals gezegd: Eerst uitvinden wat het is => Even naar de huisarts als het meer dan een dag aanhoudt & je geen gekke dingen hebt gedaan (Muurtje gemetselt oid).

Bronnen:
eigen ervaring met slechte rug periode

Lekker in een warm bad gaan liggen, een warm pittenkussentje of verwarmingskussen in je rug gebruiken, of zo'n ouderwets trilkussen, iemand laten masseren, een paracetamolletje nemen. En naar de fysio natuurlijk, maar dat mocht ik niet zeggen.

Wat ik altijd doe is: aan iets gaan hangen. Dan hoop ik dat de boel weer in het gareel komt. En een tweede: voorover gaan hangen, heel langzaam en zo diep mogelijk hangen, en dan heel langzaam weer overeind komen. (de rug afwikkelen). Ik heb wel gemerkt dat als je rug je ""zwakke plek"" is, dat de rugpijn minder optreedt bij een goede nachtrust.

Ik heb het ook met enige regelmaat, en de arts en fysio kunnen niks vinden. Bij mij helpt het als ik in zo'n periode af en toe een brede band om de onderrug doe. Op die manier loop en zit je verplicht rechtop, en mij helpt dat goed.

Is zijn altijd wel spierspanningen, verkrampingen (ook hetzelfde) en stress. Dus ontspannen. Let op dat dit moeilijker is dan gedacht. Maar je wilt het zelf doen. Doe alle bewegingen die je maakt met aandacht. Forceer niets en laat niets.

Afwisselend zitten, liggen en lopen. Warm houden. In ieder geval gedoseerd in beweging blijven. Geen zware dingen doen. Niet te veel pijnstillers slikken want dan ga je weer sneller overbelasten. Wel bewegen niet overbelasten

Buikspieroefeningen. Dat klinkt misschien banaal maar daarmee versterk je meteen ook je rugspieren. Ook als je rugpijn hebt kun je ze doen zonder dat je iets hoeft te forceren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100