Al 2 jaar dagelijkse afscheiding, maar nog steeds niet ongesteld

Ik heb al ruim 2 jaar lang iedere dag afscheiding: gewoon wit, een beetje geel als het opdroogt, zonder geur. Ik word er gek van, en is het eigenlijk wel gezond? En wat kan ik er tegen doen: maandverband of inlegkruisjes dragen of niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.3K

Het beste antwoord

Als (ver) voor je eerste menstruatie zijn je hormonen druk aan het werk, dat merk je juist vaak aan dit verschijnsel, dat witte vloed heet, oftewel leukorrhea.
Als je eenmaal begint te menstrueren zul je dit waarschijnlijk minder hebben, en dan vooral rond de eisprong (mits je de pil niet slikt), dus precies tussen twee menstruaties door.

Afscheiding is helemaal niet abnormaal - je vagina is zelfreinigend en zal altijd wel wat slijm produceren, bij de ene vrouw is dit wat meer, bij de ander wat minder.

Als het niet ruikt, is het niet erg waarschijnlijk dat het van een infectie afkomstig is, maar als je het zeker wilt weten en je zorgen maakt, is een bezoekje aan de huisarts slim.

Over inlegkruisjes verschillen de meningen, er zijn artsen die stellen dat inlegkruisjes juist een soort 'broeierigheid' teweegbrengen waardoor de kans op infecties groter wordt (omdat ze niet ademen, zoals ondergoed wel doet).
Maar je zou het altijd kunnen proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

dat is wel normaal hoor. ik had het vroeger ook al lang voordat ik ongesteld werd, en nu helemaal niet meer

je kan het beste gewoon een inlegkruisje gebruiken. die voel je bijna niet eens zitten.
13 jaar geleden
Net als Rebecca schrijft,dat is normaal.Dat heeft ieder meisje/vrouw wel.
Daar hoef je je geen zorgen om te maken.
Je schrijft,ik word er gek van...als het heel hevig is,dan kan je beter even een bezoekje aan de huisarts brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De afscheiding kan ook te maken hebben met een schimmeltje. Men noemt dit met een moeilijk woord fluor vaginalis. Dit is een aandoening die bij veel vrouwen en meisjes voorkomt en heel makkelijk te behandelen is.
Het wordt over het algemeen behandeld met 1 supp.in je vagina. Meestal is het dan binnen een week over. het kan ook erg jeuken en vies ruiken maar dat is bij jou niet het geval.
Ga er even mee naar de dokter. Die doet er niet moeilijk over want die hoort deze klacht erg vaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is helemaal niet vreemd. Ik heb dit ook al heel lang. Volgens vriendinnen is het een soort glijmiddel. Ik denk dat het gewoon afscheiding is. Maar daar hoef je je niet druk om te maken. Je moet gewoon genoeg maandverband gebruiken en dan komt het wel goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou sowieso even naar de huisarts gaan als ik jou was. Op zich is die afscheiding voor je eerste menstruatie helemaal niet raar, maar als ik in je profiel zie dat je al 27 jaar bent, dan is het wel raar dat jij nog nooit gemenstrueerd hebt.