Stel ze sturen je geen bericht dat er iemand is overleden je hoort het van een 3de kan je dan gewoon naar de crematie gaan

Toegevoegd na 43 seconden:
je kon de persoon goed

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Als er in een rouwadvertentie in de krant staat als iemand geen kaart heeft ontvangen je de advertentie mag zien als 'uitnodiging' wel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je diegene goed kent lijkt het me zeker geen probleem om te gaan. (tenzij je met de familie flink in de clinch ligt of iets dergelijks...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, dat kan. Tenzij de familie duidelijk heeft gecommuniceerd, dat ze de crematie besloten willen houden. Misschien weet die kennis, van wie je het gehoord hebt hier wel meer over te vertellen.

Er kunnen tal van redenen zijn dat je geen uitnodiging hebt gekregen. De meest voor de hand liggende is misschien wel dat de familie, die de uitnodigen heeft verstuurd, niet van jullie vriendschap afwist of jouw adres niet wist te achterhalen. Gewoon gaan dus. Je bewijst je vriend hiermee een laatste eer.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Zeker! Het gaat jou toch om een blijk van medeleven ten opzichte van de overledene en (eventueel) de nabestaanden. Als de crematie niet uitdrukkelijk besloten is, gaan.......!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk kan je daar gewoon heen gaan. Wellicht zijn de nabestaanden niet op de hoogte van jouw relatie met de overledene. Stel het is een besloten crematie en je gaat toch (omdat je niet weet dat het besloten is) dan zullen ze je heus niet zomaar weg sturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alleen als het niet in besloten kring word gehouden, verder kun je gewoon gaan.