Wordt je bruin in de auto?

Als je in een auto zit (niet cabrio) wordt je dan ook bruin? Of houdt de auto ruit juist dat gene tegen waarvan je bruin wordt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.8K

Het beste antwoord

Normaal auto glas houd alle ultraviolete straling tegen toto 3000 A..... Dus dan is er nog maar heel weinig over om bruin van te worden, MAAR HET KAN DUS WEL ! Het duurt alleen veel langer. Tijdens al die lange autoritten zal je dus best een kleur krijgen, want dan zit je relatief stil te bakken onder een raampje. Terwijl je dat thuis nooit zal uithouden achter een raam fel in de zon. Dan kan je beter vol in de zon aan het strand zitten.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

jazeker:

UV-straling gaat ook door glas heen.
Een gewone autoruit laat bijvoorbeeld circa 10% UVB-straling en
70% UVA-straling door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar niet zo heel bruin en alleen als de zon schijnt en je in je zwembroek/bikini achter het stuur zit.