Waarom praten sommige mensen zo hard ook al zijn ze zo dichtbij dat je ze bij wijze van spreken zelfs fluisterend zou kunnen verstaan ?

Als je ze er op attent maakt hebben ze het vaak zelf niet eens in de gaten. Dan houden ze zich even in maar na 5 minuten is het weer hetzelfde liedje. Erg irritant.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Behalve bovengenoemde redenen, die allemaal kloppen, denk ik ook dat er een bepaald slag mensen is, die zich zelf heel graag horen praten en lak hebben aan anderen. Dat type kan je vier tuinen verderop nog letterlijk verstaan. Zeer hinderlijk!

Er zijn in ons land ( en ook in de rest van de wereld) zeer veel mensen met gehoorbeschadiging. Het aantal neemt steeds meer toe, mede door gebruik van mp3 spelers, discobezoek etc. veel mensen zijn het zich niet bewust dat ze minder goed horen en maken ook geen gebruik van een gehoorapparaat of iets dergelijks. Als ze praten horen ze zichzelf minder goed en praten dus harder of schreeuwen zelfs, zonder dat ze dit door hebben.

ik denk dat die persoon dan wat last heeft van doofheid en t zelf of nog niet weet of er niet aan toe wil geven dat ze t zijn.ja dat is zeer irritant.

Het kan goed zijn dat deze mensen zelf wat slecht horend zijn. Verder hebben sommige mensen een harde stem of zijn gewend om harder te praten omdat ze een slechthorende huisgenoot hebben.

Ik ben 1 van die sommige mensen en de oorzaak is,dat ik behoorlijk doof ben en dan ga je , ongeacht of je hoorapperaten draagt of niet vanzelf luider spreken. Ik wil graag met je ruilen!

Ik ben opgegroeid in een gezin waar iedereen rustig en met weinig volume praat. Toen ik voor het eerst bij een meisje uit de buurt thuiskwam, dacht ik de hele tijd dat er ruzie in dat gezin was, zo hard schreeuwden die mensen (voor mijn gevoel) tegen elkaar. Mijn ouders zeiden toen dat dit geen ruzie was, maar wel een beetje volks. (Toen begreep ik dat niet goed en nu ik het begrijp vind ik het wat degraderend klinken) Omdat ik het later ook bij sommige andere gezinnen waarnam (waar het ook niet om ruzie bleek te gaan) raakte ik er niet meer zo van streek door en legde me neer bij de verklaring van mijn ouders. Het zou wel kunnen kloppen, want wij werden als kind ook voortdurend afgeremd als we te grote monden hadden ( ordinair, ongelikt, primitief, lelijk, onbeschaafd, enzovoort) Dus, kan het een sociaal/cultureel verschijnsel zijn. Maar ook als er sprake is van een slecht gehoor, merk je dat mensen automatisch harder praten. Ik heb zelf zo iemand onder mijn naasten en dat harde praten is buitengewoon hardnekkig.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100