Is een onregelmatige hartslag schadelijk?

Na het drinken van cola en energiedrank heb ik een onregelmatige hardslag. Het duurt minimaal 1 kwartiertje.

Is dit schadelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (9)

dit is sowieso een vraag voor een arts, ga naar je huisarts!
als ik van deze drankjes een onregelmatige hartslag kreeg, dan stopte ik acuut met het drinken hiervan, tot het bezoek aan de arts in ieder geval.
Rieneke1
13 jaar geleden
Dat energiedrankjes schadelijk zijn voor de gezondheid is allang vastgesteld.

Stop met die rommel te drinken. Dan heb je ook geen last van je hart!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het alleen hebt bij het drinken van energiedrankjes dan lijkt me dit geen kwaad te kunnen, zeker als het maar kort duurt.
Wel een reden om er over na te denken te stoppen met deze drankjes en over te stappen op water.
Mocht je er dan nog last van hebben dan is een bezoek aan een dokter raadzaam.
Bij twijfel niet inhalen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je geeft zelf het antwoord al. Je drink cola en/of energiedrank en dat heb je deze problemen. Gelijk stoppen met die troep. Ik wil je wel adviseren om langs je huisarts te gaan zodat er wel wat metingen gedaan kunnen worden. Wellicht dat er nog iets op de loer ligt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal kunnen onregelmatige hartslagen die niet lang duren geen kwaad. Het wordt wel vervelend als dit langer duurt en vaker voorkomt. Er kan door de onregelmatigheid bloed achterblijven in de hartkamers, dit gaat op den duur samenklonten en kan losschieten. Het schiet b.v. naar je hersenen met de dood als gevolg of een ernstig infarct met verlammingen of naar een hoofdslagader in een been, wat geopereerd kan worden, mits je er snel bij bent.
Laat het niet zover komen en raadpleeg een arts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedenk hierbij wel dat je heel veel verschillende types onregelmatige hartslag hebt en dat een aantal ervan helemaal geen kwaad kunnen. Niet te snel paniekzaaien,
Klaarblijkelijk ben je overgevoelig voor cafeïne en dergelijke stimulerende stoffen. Ik denk dat ze inderdaad schadelijk zijn door de grote hoeveelheid chemicaliën.Als je verder geen last hebt met voedingsmiddelen of dranken dan zou ik dergelijke drankjes maar liever niet meer gebruiken. Heb je deze verschijnselen ook met gebruikelijke voedingsmiddelen dan zou ik mijn huisarts raadplegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de eerste plaats: raadpleeg bij twijfel altijd een arts.
Een onregelmatige hartslag op zich hoeft geen reden tot ongerustheid te geven, zeker niet als je weet waardoor het komt.
Aan de andere kant is het verstandig goed naar je lichaam te luisteren. Als het je ongerust maakt is er maar één remedie: laat de cola staan of neem het ongemak voor lief.
Blijven de klachten ook bij het niet drinken van cola en/of andere koolzuurhoudende dranken, raadpleeg dan in ieder geval een arts.
Zelf ondervind ik deze problemen bij het gebruik van alcohol of bepaalde specerijen, en maak gebruik van de keuzemogelijkheden die ik als mens heb. (Heb trouwens ook voor de zekerheid een huisarts geraadpleegd)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij niet, want ik ben zelf sinds 2 jaar ook hartpatiënt en de hartslag was zelfs 130 en sloeg regelmatig over. Met wat medicatie van de cardioloog is alles onder controle en ik voel me prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
puntkomma geeft al een goed antwoord en zeer correct. Het lijkt idd op boezemfibrilatie het geen redelijk onschuldig is tot dat het fibrileren niet meer automatisch stopt en je op de hartbewakingterecht komt (helaas uit ervaring). Het meest gevaarlijke is idd de kans op stolsels in de boezems zoals puntkomma al terecht opmerkte.