Bij het uitrekenen van je theoretische eindlengte is een spreiding van 9 cm weergegeven. Waar hangt deze spreiding van af??

Mijn theoretische eindlengte is ong 1.70. Hoe weet ik nu of het tussen de 0 en 9 cm eronder of erboven zit en valt dat te beïnvloeden?? bijv. als je grote ouders hebt is de spreiding naar onder en als je kleine ouder hebt na boven ofwat???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

De 1.70 meter die jij als theoretische eindlengte hebt is al gebaseerd op de lengte die je ouders hebben. Daarbij is ook nodig het moment van meten van jouw eigen lengte toen het berekend werd wat de theoretische eindlengte zou worden. (bij een bepaalde leeftijd zou je in een groeispurt kunnen zitten).
Er van uitgaande dat je een normaal eet- en leefpatroon volgt kom je uiteindelijk rond de 1.70 uit. Die 9 cm eronder of erboven is de slag om de arm die de doktoren houden.
(wordt jij lange tijd ziek/ neem je groeihormonen etc).
Zie ook onderstaande bron.
Als je bij de link de 'groeicalculator voor ouders' aanklikt kun je het zelf nog even uitvoeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik weet niet precies wat je bedoelt maar meestal is het 4.5 er onder en4.5 er boven of 9 er onder en 9 erboven een gemiddelde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De lengte van een persoon is over het algemeen genetisch bepaald. Heb je lange ouders dan word jij waarschijnlijk wat langer dan de aangegeven 1.70 m. Ook erg belangrijk hierbij is gezonde voeding.