Wat te doen tegen een dichte keel, snurken?

Ik heb sinds een paar maanden last van een dichte keel als ik lig, pas als ik mijn hoofd helemaal naar acher beweeg voelt het minder dicht, maar zo kan ik natuurlijk niet slapen. Ik merk ook dat ik omdat ik een dichte keel heb, snurk. Wat moet ik hiertegen doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (6)

Mee naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je met je hoofd naar voren gebogen op je zij ligt worden je luchtwegen een beetje geblokkeerd.
Misschien heb jij al iets aan je keel, of je rookt of wat dan ook, en is het bij jou erger dan normaal.
Er zijn speciale kussens voor die ik een keer zag bij Tell Sell. http://www.telsell.com/nl-NL/Producten/Side_Sleeper_Pro/default.aspx?phid=974
het probleem is: Ze zijn wel duur, en straks helpen ze niet bij jou. En je kan natuurlijk altijd even naar je huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je neus, keel en oren staan met elkaar in verbinding door de buis van Eustachius. Wanneer je slaapt ben je ontspannen en kan je bij het inademen je huig iets naar boven zuigen door het ademen. Hierdoor voelt je keel dikker en dichter aan.
De passage van lucht wordt hierdoor kleiner waardoor je kan gaan snurken.
Op de zij gaan liggen helpt vaak wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat je door de huisarts doorverwijzen naar een kno arts
en die kijkt er dan precies naar wat de oorzaak is .
En zal dat ongemak verhelpen .
En de oorzaak zal hoogstwaarschijnlijk de huig zijn .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De werkelijke oorzaak van snurken is vrijwel altijd verslapte spieren en weefsel van de keel, het gehemelte, de kaak of de tong. Deze verslapte spieren en weefsel verzakken tijdens het slapen achterin de keel waardoor er een blokkade van de luchtwegen en het daarop volgend snurken ontstaat.

Het grote probleem met anti snurk middelen is, dat deze zich slechts richten op de symptomen van het snurken in plaats van op deze werkelijke oorzaak van het snurken; verslapte spieren en weefsel van de keel, het gehemelte, de kaak of de tong.

Dit merkt u vaak wanneer u het middel een dag niet gebruikt. Het snurken komt dan vrijwel altijd weer direct terug.
Wanneer u dan ook permanent van uw snurken wenst af te komen, zult u een oplossing moeten vinden om deze verslapte spieren en weefsel van de keel, het gehemelte, de kaak of de tong weer strakker en steviger te maken door middel van aangepaste training.

Vergelijk het met verslapte armspieren en/of beenspieren. Deze kunt u ook alleen steviger en strakker maken met een afgestemd trainingsprogramma.

Voor meer informatie omtrent snurken en de mogelijkheden hier wat tegen te doen, kunt u kijken op http://www.stopnumetsnurken.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
juist het hoofd zo laag mogelijk van het lichaam houden, naar beneden dus, sowieso preventief tegen het door vomeren afsluiten van het strottenhoofd. lullige dood trouwens