Welke geneeswijze ?

Artrose op linkerkaak, artrose op halswervel rechts, verhoogde spierspanning rechts, alles door een verkeerde stand onderkaak.
Complex probleem.
Volg nu kine, spec kaakproblemen. Helpt niet.
Overgevoeligheidsreacties, spieren die trekken op het gelaat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
complexe medische problemen horen thuis bij medici....

Het beste antwoord

Er zijn therapeuten die zich hebben gespecialiseerd in kaakproblemen. Google op craniomandubulaire disfuncties / temporomandibulair fysiotherarapeut of orofaciaal fysiotherapeut.
Er zijn relaties tussen de bovenste 3 nekwervels en kaakgewricht, dus niet verbazend dat je een zogenaamd 'ketenprobleem' hebt.
zie http://www.nvof.nl

wellicht kunnen zij je verder helpen, of doe je al zoiets (kine)?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

de slijtage die artrose veroorzaakt geven je klachten,
doordat je erg gespannen reageert op behandelingen spannen je spieren
neem eens een natuur product in de vorm van valeriaan dat helpt je te ontspannen en daardoor nemen je klachten ook af en heeft geen bijwerkingen en kan je zonder recept verkrijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat mogelijk kan helpen:

Geen frisdranken meer drinken. Ook niet light.
Geen suiker meer gebruiken.

Dagelijks glutaminepoeder innemen, bijvoorbeeld mixen door een smoothie.