wat kun je tegen chagrijnige buien doen?

boos op alles en iedereen...geen grapje kunnen waarderen, en niemand kan iets goed doen. dit is ongeveer waar ik last van heb tijdens een chagrijnige bui. maar ik ben er nog niet achter wat ik ertegen kan doen. ik hoop dat iemand mij hierin kan helpen. alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (10)

Als ik chagrijnig ben ga ik altijd grappige filmpjes bekijken.
(op youtube bijv)
Of dan ga ik muziek luisteren
helpt wel, na een tijdje ben je vergeten dat je chagrijnig bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe aardig tegen anderen. Anderen doen aardig tegen jou. Iedereen blij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chocola! Omnonomnonom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even goed op een rijtje zetteen waarom je chagerijnig bent, meestal, in 9 van de 10 gevallen, kom je er achter dat de oorzaak eigenlijk de moeite niet waard is. En dan kun je om jezelf lachen. "goh, deed ik daar nu echt zo moeilijk over". Relativeren dus
anneliez
12 jaar geleden
Dat klinkt als een tekort aan zuurstof en vitamine D.

Ga eens wat vaker de natuur in. Adem daar eens diep en pak gelijk wat zonlicht mee, wat je vitamine D op zal leveren.

Ga ontstressen! Neem ruim de tijd voor jezelf om op adem te komen. Kom in harmonie met jezelf. Pas daarna kun je ook harmonie naar anderen uitstralen.

En zorg voor een goede nachtrust! Zet ook een raampje open s`nachts. Zuurstof; het is zo belangrijk voor je gezondheid!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uitzitten en observeren.
Als die periode voorbij is, kan je eens nagaan door wat het geprikkeld is. Het is waarschijnlijk nog een stuk verleden die erg veel pijn doet.
Volgens mij zit er nog best veel verdriet in jou.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of je jong bent, aan het puberen? Dan kunnen de hormonen de schuld zijn. Zo maar ineens een rotbui.

Welke leeftijd je ook hebt, spreek jezelf even toe. Want als jij zo'n bui hebt is dat ook niet leuk voor je omgeving.

Gun jezelf vijf minuten zitten simmen en kijk dan bewust naar wat je hebt: je leuke leventje, je vriendenkring, je fijne kamer en vast wel leuke uitjes of vakantie in het vooruitzicht. Als dan ook de zon nog schijnt en je hoort vrolijke vogelliedjes buiten, dan kan het niet anders dan dat je gechagerijn voorbij is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jezelf afzonderen en je bui even toe staan. Soms heeft een mens het even nodig om bozig te zijn, zodat er daarna weer ruimte ontstaat om dingen anders te doen, of weer te kunnen genieten.

Ook kun je proberen je bui te beinvloeden door heel sterk te focussen op iets. Ga lego bouwen... of een roman lezen, of een miniatuurbouwdoos maken.... iets waar je je aandacht echt bij moet houden. Op die manier geef je je bui de kans rustig af te zakken :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om te beginnen: niet al te zwaar aan tillen. Iedereen heeft daar wel eens last van. Daar hoef je niet jong voor te zijn. Ook oudere mensen kunnen dat hebben, o.a. ik. Zomaar ineens, uit het schijnbare niets, chagrijnig zijn. Kleine tegenvallers, die vaak het sop de kool niet waard zijn, kunnen zo groot worden en je zodanig van slag brengen dat je het even niet trekt.
Niet leuk voor je huisgenoten.
Laat maar even betijen, ga dan naar buiten, stukje rennen of wandelen, of pak de fiets. Kijk om je heen en snuif de buitenlucht op.
Of ga een computerspel doen. Dat verzet de zinnen ook goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hormonen als oorzaak werd al genoemd, dat zou het idd kunnen zijn..( naast natuurlijk nog tal van andere dingen )
Ik weet niet hoe oud je bent, maar let er eens op of het voorkomt in de week vóór je menstruatie, daar zou het heel goed aan kunnen liggen.

daarnaast zijn er ook mensen die erg chagrijnig worden van pil-gebruik ( maar soms ook juist depressieve gevoelens daar van krijgen )