Wat gebeurt er als ik paracetamol met water (zo weinig water dat het een soort papje is) op een open blaar smeer ( geen brandblaar)

Zie vraag

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je dat willen doen?

Het beste antwoord

Dan gebeurt er niets en met de open blaar gaat het niet beter. Ik denk dat er bedoeld is dat er een papje van aspirine (de als soortnaam ingeburgerde naam voor de stof acetylsalicylzuur) wordt opgebracht. Dat werkt ontstekingsremmend, maar ik weet niet of dat op deze uitwendige manier ook goed werkt.

Toegevoegd na 39 minuten:
Aspirine werkt dus op zich ontstekingsremmend

Toegevoegd na 2 uur:
Acetylsalicylzuur is een ontstekingsremmende pijnstiller. Dit soort pijnstillers wordt ook wel NSAID’s genoemd. Het werkt pijnstillend, ontstekingsremmend en koortsverlagend.
Acetylsalicylzuur verhindert dat het pijnsignaal aan de hersenen doorgegeven wordt. Bovendien remt het ontstekingen, waardoor pijn, zwelling en roodheid verminderen.
Het pijnstillende effect begint binnen een half uur. Deze werking houdt drie tot zes uur aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Er gebeurt niks. In die zin, je baal zal er niet door verdwijnen en de eventuele pijn ook niet.

Toegevoegd na 5 minuten:
*blaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de min. Uw argument voor de min?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vervelend he +
Dan heb je kans op een ontsteking, een openblaar moet je niets op doen, als het mogelijk is. Laat het aan de lucht drogen, je lichaam zal zelf voor genezing zorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom zou je dat willen doen? Paracetamol werkt op je pijn centrum in je hersenen. Het helpt dus niet tegen de pijn om het op je blaar te smeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen idee of het gezond is maar mijn vader woont in Thailand en volgens hem gebruiken ze daar paracetamol op die manier, hij zweert bij hoog en laag dat het een heel goed middel is tegen ontstekingen enzo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt niet.pcm werkt zowiezo niet ontstekingsremmend
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat klopt niet?
Ik schrijf alleen dat het in Thailand zo gebruikt word, misschien dat de wond sneller geneest en dat daardoor minder snel ontstekingen voorkomen, weet ik veel. Het is in ieder geval een feit dat de Thaiers het zo gebruiken en dat het werkt.. doctor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is aspirine bedoeld?
Je maakt er een vies rommeltje van en je loopt het risico dat het gaat ontsteken.
Enig voordeel zie ik niet.

Het heeft ook geen zin, als je normaal met een (open) blaar omgaat, groeit het in twee dagen dicht en heb je er geen problemen mee. Dus waarom de moeite? Een schone pleister is voldoende.