Stekende, heftige pijn in gehele slokdarm; kan ik iets doen naast huisarts?

Ik kan niet slapen van de pijn. Hij komt in golven. Het is vergelijkbaar met kramp.

- Ik ga er van uit dat dit reden is om naar de huisarts te gaan, klopt dat?
- Wat kan ik zelf doen om de pijn te verminderen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

pijn in de gehele slokdarm kan wijzen op te veel aan maagzuur
daardoor kan je bv een barrett slokdarm krijgen en dat geeft klachten
beter is het om s'avonds lichte maaltijden te gebruiken
en geen tomaten en alcohol deze maken extra zuren aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dit klinkt als spanningspijn. Je krijgt dan inderdaad een soort kramp. Het kan ook een teken van hyperventilatie zijn.

Probeer te ontspannen en bel straks direct even een dokter.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan een zweer aan de slokdarm zijn. dringend naar huissarts gaan die geeft medicatie onder vorm van zakjes met een witte gel wat vrij vlug kalmeert. zelf kan je ondertussen Rennie-tabletjes of tabletjes van Kruidvat tegen oprispingen en maagzuur (ook goed voor slokdarm) nemen. zal misschien wel een beetje helpen.
succes ermee;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als maagzuur de oorzaak is: verdunnen met water, minimaal twee grote glazen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer rustig te worden en een beetje vla, (vooral gele vla werkt goed) te nuttigen en dan maandag naar de huisarts