Is dat een Huidinfectie?

Ik heb zins een paar dagen geleden een huidinfectie (besmettelijk) wond. De dokter zei dat het bijvoorbeeld een muggenbult was waar foute bacterien in kwamen. En nu LIJKEN er op andere 2 plekken ook een wondje aan te komen. Hoe komt dat?

Toegevoegd na 4 minuten:
Ja er komt veel vocht uit de plekken. Ik heb nu soort vet spul gekregen dat ik er 2x per dag op moet doen.

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik heb er niet op gekrabt. En ja ze zijden dat ik me nagels moest knippen maar dat is dus niet nodig ;). Wel kan het zijn dat ik in me slaap probeer te krabben. Daarom zit er altijd ook in de avond een GROTE pleister op.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Krentenbaard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan het een stafylokokkeninfectie zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat is nu eigenlijk je vraag, want als je bij de huisarts geweest bent dan weet je toch al dat het een huidinfectie is?

Antwoorden (4)

Is het geen krentenbaard? Dit is ook zeer besmettelijk vooral het wond vocht. Als je daarmee een ander plekje aanraakt heb je gelijk een besmetting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
krentenbaard is in het gezicht
daar schrijft ze niets over
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wordt krentenbaard genoemd maar je krijgt het over het hele lichaam. ik heb het zelf gehad en mijn zoontje heeft tot twee keer toe helemaal onder gezeten. Begint als een soort bultje als je er niet aan komt krijg je een soort geel honingkorst en dan een wondje. Het vocht is zeer besmettelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh oké
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op Aruba noemen ze het apenpokken, leuk he?
je huisarts zal je ook wel gezegt hebben niet aan ontstoken wondjes te krabben
een infectie breng je heel gemakkelijk over op gezonde huid er om heen
het beste is het wondje te bedekken met een steriel gaasje en je nagels kort houden zodat je niet meer kan beschermen

Toegevoegd na 18 minuten:
beshermen -moet zijn besmetten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een wond moet ook ademen anders gaat het broeien dus ik zou daar mee oppassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.mamshoekje.nl/magazine.php?item=205
je mag het wel afdekken lees dit verslag maar
Waarschijnlijk is het krentenbaard en dat is inderdaad een huidinfectie die door bacteriën wordt veroorzaakt. In het Wikipedia-linkje meer informatie.

Als je een zalfje van de dokter hebt gekregen, is dat een bacteriedodend zalfje (b.v. fucidine) en zou het binnen een paar dagen een stuk beter moeten zijn.

Als je aan je wondje pulkt, komen de bacteriën onder je nagels en krijg je bij krabben op een ander plekje, daar ook een wondje. Dus knip je nagels kort, was geregeld je handen met zeep en probeer er af te blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bacteriele infectie hoeft niet alleen door te krabben te ontstaan. Sommige mensen hebben gewoon een huid die gevoelig is voor bacteriën. Als ze dan waterpokken of een muggenbult hebben dan komt die infectie soms vanzelf opzetten. Het is erg belangrijk om niet te krabben, maar dat doe je niet, zeg je. Nadat je onder de douche bent geweest, moet je niet met je handdoek over de wondjes wrijven maar deppen en de handdoek daarna meteen in de was doen en op minstens 60 graden wassen. De volgende keer weer een schone handdoek gebruiken. Dit geldt ook voor beddengoed en kleding die in aanraking komt met de wondjes. Dat steriele gedoe moet je een paar dagen volhouden en ondertussen de creme van de dokter erop smeren. Ook vaak je handen wassen. Als je ziet dat de wonjes indrogen dan kun je ervan uit gaan dat de infectie op zijn retour is. Wel doorgaan met de medicatie zoals is voorgeschreven en niet te snel ermee stoppen. Succes!