Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kunnen blinde mensen dromen? En hoe ziet dit er dan uit? Stel dat iemand vanaf z'n geboorte blind is, kan deze dan in visuele beelden dromen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Mensen die blind zijn kunnen dromen, maar ze kunnen dan weer niet de zoek-knop van Goeie Vraag gebruiken. Als ze dat wel zouden kunnen, zouden ze in het zoekveld 'blind' en 'dromen' intypen en zien dat deze vraag al minstens 10 x langsgekomen is in de geschiedenis van Goeie Vraag!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
flauw antwoord..
er zijn genoeg minder kansloze mensen als jij die hier niet dag in dag uit komen om naar vragen te zoeken of weten dat dergelijke vragen al gesteld zijn!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zelfs terwijl je de vraag intypt, nog voordat je hem indient, krijg je onderaan al een lijstje met eerder gestelde vragen en kun je zien dat deze dus al tig keer gesteld is. En soms ben ik ook erg flauw.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Plus van mij Stippel.
Ik word ook wel eens moe van alsmaar diezelfde vragen... Maar het is wel zo dat beginners en gasten er geen erg in hebben en niet onderaan kijken naar de gerelateerde vragen.
Daarom verdien je nog niet 3 ongemotiveerde minnen.
Deze vraag is een tijdje terug gesteld op 3FM. Uiteindelijk kregen ze het antwoord van een blind meisje. Ze droomt in geluiden, geuren en tast, net zoals in het dagelijks leven.
(Lees meer...)
15 jaar geleden
Jazeker dat ze dromen. Er is een groot verschil tussen de blinden die vroeger wel hebben kunnen zien en blinden die nooit iets hebben gezien.
De mensen die wel een hebben gezien dromen op basis van herinneringen. Maar de mensen die nooit hebben gezien dromen vanuit hun fantasie: ik sprak eens met een jongen die nooit heeft gezien, en ik vroeg hem hoe hij dacht dat wolken zouden voelen (dat vragen we als 'ziende mensen' ons toch ook wel eens af..) en zijn antwoord was "koud en glad", hoewel ik zou denken dat ze droog en 'katoen-achtig' aanvoelen..
Ik wil zeggen dat blinden (zelfs al hebben ze nooit iets gezien) toch een vorm, gevoel en mening hebben bij een tastbaar ding, dus dat ze zeker (en zelfs in beelden of gevoel) dromen.
Kleuren 'zien' ze in mijn idee naar 'smaak' of 'warmte'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing