Hoelang moet je bitterzout gebruiken en hoe merk je dat je leeg bent?

Ik heb al uren gegoogled maar je vind het alleen maar i.cm. lever reiniging. Ik drink nu 3 dagen sochtends en savonds een glas met 2 behoorlijke theelepels (ong. 1 eetlepel) en blijf steeds maar naar het toilet gaan voor vieze drap(sorry voor de details)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
47.9K

Het beste antwoord

Waarvoor gebruik je het?

Na twee keer gebruiken zijn je darmen wel leeg.
Als je blijft eten, dan kun je dagelijks wel bitterzout gebruiken, maar dan raak je niet leeg.

Het is niet goed vaker dan 2x per dag en dat 2 dagen lang te gebruiken. Door de bittere smaak gaat je gal vreselijk tekeer. Je kunt erg misselijk en beroerd worden.

Als je aan darmreiniging doet, dan mag je het maar 1 dag gebruiken en daarna overgaan op sappen, spirulina, klei enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bitterzout werkt niet bij iedereen even effectief!
Je zou eens kunnen overgaan op: rijstenat. ( afgietsel van rijst) of / en geraspte appel zonder schilletjes. 4 a 5 x per dag

En tussendoor natuurlijk niet eten. Eerst leeg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga me hier vast niet populair mee maken, maar... je moet het niet gebruiken. Jouw lichaam heeft helemaal geen ontslakkingskuur nodig. Er is allerlei goed onderzoek waaruit blijkt dat ontslakken onnodig is en zelfs meer kwaad dan goed doet.

"Een of enkele keren per jaar een ontslakkingskuur kan ongezonde eet- en leefgewoonten niet goedmaken. Verschillende dagen niet eten, maaltijden overslaan of extreem weinig eten, zoals ontslakkingskuren meestal voorschrijven, is bovendien ongezond en kan zonder medische begeleiding of opvolging zelfs gevaarlijk zijn. Het idee van gewoon eens een dagje wat minder eten na een dagje te veel is een betere optie.
Wie gezond is, evenwichtig en gevarieerd eet en voldoende drinkt, kan op de natuurlijke en efficiënte afvalverwerking door het lichaam zelf rekenen. Extra hulpmiddelen zijn dan overbodig.
Wanneer de natuurlijke afvalverwerking door het lichaam faalt door ziekte, is een medische behandeling nodig.
De beste manier om de blootstelling aan schadelijke hoeveelheden ongewenste stoffen te beperken is ten slotte gevarieerd eten en hygiënisch en veilig met het voedsel omgaan."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet ook dat ontgiften en sapvasten niet helpt omdat je lichaam voldoende in staat is zelf zn organen te reinigen. Ik wil puur mijn darmen reinigen/ledigen omdat ik net 10 dagen op vakantie ben geweest en drie keer per dag heb lopen "vreten" en 2 keer naar het toilet geweest ben. Dus ik wil eerst mijn darmen leeg hebben dan met probiotica ze weer gezond krijgen i.c.m. gezond eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je nu zegt is: ik wil eerst de boel leegmaken, en dan alle goeie stoffen die ik eruit gejaagd heb, weer innemen (de probiotica die bewezen niet werken).
Ik zou gewoon stoppen met rommelen en gezond gaan eten, dan wordt je spijsvertering vanzelf weer okee.
Bitterzout moet je alleen incidenteel gebruiken, bijvoorbeeld als laxeermiddel voor een operatie. Als je je darmen en je lever wilt 'schoonmaken', of liever wilt schoonhouden, doe je dat niet met laxeermiddelen maar met gezonde, volwaardige voeding en uiteraard met voldoende vocht, met name water, maar thee mag ook. Klinkt saai maar werkt wel, in tegenstelling tot jezelf uitputten met eindeloos laxeren.