Moedervlek die open gaat.

Ik ben een jongen van 12 Ik heb een moedervlek ongeveer net onder mijn keel deze moedervlek gaat open dat doet dan pijn ik wist eerst niet dat het een moedervlek is het is ook al meerdere keren open geweest nu heb ik veel erge verhalen gelezen dat het op kanker kan uitlopen,,

ik maak me nu toch wel zorgen :S

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Als eerste naar je huisarts. Die weet niet genoeg van de aard van moedervlekken en zal je doorverwijzen naar een huis specialist. De huidspecialist/plastisch chirurg zal dan met een glazen plaatje erop drukken en kijken naar de vorm en de kleur. Er zijn 3 soorten moedervlekken, goeie soort, goeie soort die op latere leeftijd slecht kan worden en een slechte soort. Alleen een huidspecialist kan bepalen welke soort jij hebt en dus tot welke categorie deze onder je kin behoort. Om je bezorgdheid dus weg te nemen ernaar laten kijken door een specialist!

Toegevoegd na 38 seconden:
"huis specialist" moet zijn "huid specialist"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dan is het een goed moment om de dokter eens hiermee te bezoeken. Zonder deskundige medische behandeling of diagnose blijf je altijd maar met de zorgen rondlopen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zit momenteel in turkije, Ik denk niet dat de dokters hier zo betrouwbaar zijna als in nederland? over 6 dagen ben ik nederland,
zal ik wachten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee gewoon daar gaan je hebt toch wel een reisverzekering afgesloten
itsme
13 jaar geleden
Ik ben geen expert, niemand hier is een expert. Maar het is een enorm gedoe om in het buitenland op vakantie voor een chronisch probleem voor het eerst naar een ziekenhuis te gaan.
Als ik in jouw situatie was, zou ik wachten tot ik thuis was. Maar wel nu al de huisarts bellen om meteen als ik terug was bij de huisarts een afspraak te hebben.
rebecca
13 jaar geleden
ja ik zou ook wachten tot ik thuis was,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er naar laten kijken kan geen kwaad hoor!!
je hoeft niet meteen onder het mes of zo
maar artsen over de hele wereld zijn bekwaam om hun kunde uit te voeren dus ook in turkije
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet waar Marion. Ik zou geen uitspraken kunnen doen over specifiek de bekwaamheid van Turkse artsen om moedervlekken te beoordelen, maar dat artsen over de hele wereld bekwaam zijn, is gewoon niet waar. De opleidingen zijn niet overal even goed, en dat is nog afgezien van de landen met veel corruptie waar je je diploma gewoon kunt kopen als je maar genoeg betaalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
suzyQ ik ben t niet met je eens
ik ben 3 jaar geleden op vakantie geweest in alanya
en kreeg steken in mijn buik
ik zou nog 4 dagen daar zijn ik had een blinde darm ontsteking en kon ook terug naar italie
ik heb ben er toch geopereerd en een + voor de operatie het bijna onzichtbare litteken en de uitstekende verzorging in een heel schoon ziekenhuis
en dat was ook turkije
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg al, over specifieke Turkse artsen kan ik niet oordelen. Mijn punt is dat artsen niet over de hele wéreld allemaal bekwaam zijn. Was het maar waar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar hij zit in turkije met een moedervlek die bloed
nou hij kan er gerust even mee naar t ziekenhuis i.p.v nog 6 dagen mee rond lopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of je direct in Turkije naar de dokter moet ligt eraan hoe lang je hier al last van hebt. Is dit iets wat al lange tijd speelt, dan kun je die 6 dagen ook nog wel wachten. Is het in de laatste dagen ineens heel erg geworden dan kan het wel handig zijn in Turkije naar de dokter te gaan. Zelf heb ik afgelopen jaar ook in Turkije in het ziekenhuis gelegen en ondanks dat in elk geval die doktoren wel goed waren in hun werk zou ik toch liever wachten tot je thuis bent en een dokter hebt die Nederlands spreekt. Als het mogelijk iets ernstigs is zul je toch een doorverwijzing moeten krijgen die de Turkse dokter je niet kan geven dus moet je in nederland weer naar de dokter. En zelfs met reisverzekering gaan betalingen niet altijd vloeiend. Ik ben 6 uur lang aan een infuus vast geketend (terwijl ik naar huis mocht van de dokter) omdat de rekening nog niet betaald was door de verzekering. En geloof me, dat wil je niet meemaken.
ja dat is niet goed dat hij gaat bloeden en open gaat steeds
maar het is veel verstandiger deze vraag aan je huisarts te stellen dan hier op G.V
dus onmiddellijk even je huisarts bellen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
snel mee naar een dokter gaan en naar laten kijken.
echt doen! Niet meteen zorgen maken, maar iedere moedervlek die verandert of opengaat kán iets zijn, en moet dus bekeken worden door een arts. Als je dat niet doet, dán zou ik me pas zorgen gaan maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de zekerheid even naar je huisarts gaan.

ik had vroeger een moedervlek op mijn schouder die altijd jeukte. de dokter heeft hem toen zelf weg gehaald.
Hij heeft het wel opgestuurd voor onderzoek maar daar was niks mis mee,
Meestal is het niks, maar beter 1x teveel naar de dokter dan 1x te laat :)

Gewoon even bellen
13 jaar geleden
Hoi,
Niet al teveel zorgen maken want meest is het iets anders dan wat je denkt.
Ga naar de dokter dan kan er na gekeken worden en eventueel de moedervlek weghalen en dan ben je weer gerust..
Nu blijf je maar de ergste dingen denken en dat is misschien niet nodig..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HUP, naar de dokter.

Niet alle moedervlekken zijn eng, maar als er iets
mee is, moet je het even laten nakijken.

Zeg maar tegen je ouders dat ik dat gezegd heb!! ::-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha....zal het helpen?
Al de bovenstaande antwoorden geven aan dat je naar de dokter moet gaan. Klopt inderdaad. Moet je ook doen.
Helaas zijn er heel veel mensen die bang zijn voor wat de dokter zegt en hun kop in het zand steken. Denk maar eens aan al die bevolkingsonderzoeken. Die leveren echt geen 100% opkomst op.